سید مصطفی قاسم‌زاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار افزود : شهروند 54 ساله فریدونکناری در منطقه فیروزآباد این هفته در منزل خود دچار گازگرفتگی شد و امروز جسد وی به این بیمارستان منتقل شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه بعد از تحویل جسد، صدور گواهی دفن از سوی پزشکی قانونی صادر شد گفت : بیش از 72 ساعت از مرگ این مرد گذشته و در واقع این شهروند فریدونکنار از سه روز پیش در خانه دچار گازگرفتگی، خفگی و مرگ شده است.

وی افزود: جسد این مرد میانسال کمتر از هشت ساعت در سردخانه بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان فریدونکنار نگهداری شد و سپس تحویل خانواده آن مرحوم شده است.

دکتر علی عباسی، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران  هشتم آذر نیز اعلام کرده بود  7 نفر شش ماه نخست امسال در مازندران به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند که همه این افراد در فروردین دچار این حادثه شدند.

وی گفت: مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می یابد، بنابراین می توان با رعایت نکات ایمنی و اطمینان از سلامت این وسایل، زمینه کاهش هر چه بیشتر مرگ ناشی از مسمومیت با این گاز را فراهم کرد.