محمد رستگار درباره آخرین وضعیت کیفیت هوای استان تهران اظهار کرد: باران، برف و وزش باد در یک هفته گذشته موجب شد تا شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرهایی همچون تهران باشیم اما این ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون دوباره به تهران بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: سکون هوا و وارونگی دما موجب شده تا عدد شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون امروز یکشنبه به 127 در استان تهران برسد و شرایط کیفیت هوا برای گروههای حساس، بیماران قلبی  و ریوی، کودکان و سالمندان ناسالم شود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران آلوده‌ترین منطقه استان شهر ری دانست و عنوان کرد: دستگاههای سنجش آلودگی در منطقه شهر ری استان تهران عدد 153 را نشان می‌دهد که حکایت از ناسالم بودن هوا برای تمامی افراد دارد.

رستگاری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که وضعیت وارونگی دما و آلودگی هوا تا روزهای پایانی هفته در استان تهران ماندگار باشد و رفته رفته وضعیت بهبود پیدا کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شاخصها نشان‌دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروههای حساس، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی است که امیدواریم این گروههای حساس از تردد در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.

آلودگی هوای مستمر و یازده روزه در آبان در یک هفته گذشته به دلیل ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور کاهش یافته بود اما دوباره این آلودگیها تهران را در برگرفته است.