پهپاد به یکی از ابزارهای کاربردی در زمینه‌های مختلف تبدیل شده است و سال 2016 این فرصت در اختیار تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی قرار دد تا نسل جدید پهپادها را با قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته‌تر عرضه کنند.

شرکت اینتل برای آنکه قدرت پهپادها را نشان دهد، یک رکورد جهانی ثبت کرد و به صورت همزمان 500 پهپاد را به پرواز درآورد تا صحنه جالبی شبیه به بارش شهابی را در آسمان شب رقم بزند.

شرکت اینتل نخستین پهپاد تجاری خود را ماه گذشته با نام Falcon 8 معرفی کرد و توضیح داد این محصول برای نقشه‌برداری و عملیات‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی این شرکت که به تازگی وارد عرصه مذکور شده است، یک نمایش آسمانی زیبا از پرواز پهپادها را به ارایه کرده است.

این اتفاق در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد است و بر اساس آن 500 پهپاد مجهز به چراغ‌های LED به صورت همزمان به پرواز درآمدند و فقط یک نفر از طریق یک دستگاه لپ‌تاپ کنترل همه آنها را برعهده داشت.

شرکت اینتل اعلام کرد برای آنکه این اتفاق صورت بگیرد، برخی پیش‌بینی‌ها را از قبل انجام داده بود و پهپادها را به حسگرهایی مجهز کرده بود تا در آسمان با یکدیگر برخورد نکنند.

این 500 پهپاد پس از آنکه به صورت همزمان به پرواز درآمدند، در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا لوگوی شرکت Intel را در آسمان نمایان کنند. وزن این پهپادها در ابتدا 900 کیلوگرم بود که اینتل با تغییر بدنه آنها و استفاده از پلاستیک وزن آنها را به 280 کیلوگرم رساند تا پرواز آنها آسان‌تر شود.