حسین توکلی گفت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی جدید و تکمیل ظرفیت برخی از رشته های تحصیلی دوره روزانه و نوبت دوم یا شبانه دانشگاه ها در آزمون سراسری سال 95 از روز 23 آبان ماه به روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

وی افزود: کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در اطلاعیه می توانند برای شرکت در این تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به مدت زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام داوطلبان در تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 95 اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان که از روز 23 آبان ماه آغاز شده است تا امروز چهارشنبه 26 آبان ادامه خواهد داشت.

توکلی از فراهم شدن شرایط برای شرکت داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت نکرده اما می خواهند در این تکمیل ظرفیت شرکت کنند گفت: پذیرش در برخی از رشته ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد و متقاضیان اعم از اینکه در آزمون 95 ثبت نام و در جلسه آزمون حاضر شده و یا حضور نداشته باشند می توانند در این تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

وی با ارائه آماری از تعداد ثبت نام کنندگان در این تکمیل ظرفیت اذعان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه 26 آبان ماه، تعداد 11 هزار و 220 داوطلب نسبت به ثبت نام در این تکمیل ظرفیت اقدام کرده اند.