همایش همدلی شوراهای هماهنگی‌ تشکل‌های فرهنگیان صبح امروز با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مجلس و فرهنگیان در دبیرستان دکتر شریعتی تهران برگزار شد.

در این همایش محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان علاوه بر مسائل آموزشی باید نسبت به مسائل توسعه کشور نیز تحلیل‌های درستی داشته باشند.

وی افزود: طی روزهای اخیر که آقای آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شدند، برخی جریانات نادرستی را پیش بردند؛ تصور نکنید که می‌توان آموزش و پرورش را نجات داد اما سایر ارکان را توسعه نداد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر آموزش و پرورش سهم خود را از منابع ملی نگرفته است، گفت: هم‌اکنون فرهنگیان از وضع موجود راضی نیستند البته منکر تلاش‌های آقای فانی نمی‌شویم اما ارزیابی‌ها از اقدامات وی مثبت نبود و رئیس جمهور با تغییر فانی پاسخ مثبتی به مطالبات فرهنگیان داد.

نجفی در رابطه با اتفاقات صندوق فرهنگیان مطرح کرد: 8 هزار میلیارد تومانی که مطرح می‌شود، عمدتا مربوط به وام‌هایی است که پرداخت شده و برای آن وثیقه‌های مطمئن اخذ نشده است و اینگونه نیست که این پول را آقای غندالی خورده باشد که باید در این رابطه شفاف‌سازی شود.

وی ادامه داد: تمام مشکلات مالی صندوق ارزی فرهنگیان مربوط به این دولت نیست و بخش کمی مربوط به این دولت است، بنده اسامی افرادی را که وام‌های کلان دریافت کرده‌اند می‌دانم که باید اسامی آنها اعلام شود بنابراین هیئت مدیره فعلی صندول ذخیره باید اطلاعات روشنی را به فرهنگیان ارائه دهد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بحثی راجع به اینکه بنده رئیس ستاد انتخاباتی شوم، مطرح نبود، گفت: از یک ماه گذشته رفتن آقای فانی از نظر رئیس جمهور قطعی شده بود که ابتدا با اقای آشتیانی صحبت کردیم اما وی موافقت نکرد و در نهایت نظر موافقت او را کسب کردیم.