حمید محمدی درباره آخرین آمار ثبت‌نام زائرین اربعین گفت: تاکنون بیش از 485 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: 140 هزار نفر از زائرینی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند روادید خود را دریافت کرده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: روند ثبت‌نام پس از دهه اول محرم با رشد بالایی مواجه شده ضمن اینکه روند صدور روادید نیز سرعت گرفته و فاصله بین این دو روز به روز در حال کاهش است.

وی درباره ویژگی‌های و مزیت‌های ثبت‌نام زائرین در سامانه سماح گفت: هزینه‌های صدور روادید، بیمه اجباری و خدمات پزشکی دریافت شده در  این سامانه به صورت ریالی و آنلاین است و نیازی به فیش بانکی و خریداری ارز وجود ندارد.

محمدی با تاکید بر اینکه 12 دفتر در سراسر ایران به همراه 4 کنسولگری عراق در کشورمان روادید زائران اربعین را صادر می‌کنند و نیازی به مراجعه حضور مردم به این مراکز وجود ندارد خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح می‌توانند نزدیک‌ترین دفتر زیارتی را انتخاب کرده تا روادید صادر شده خود را از آنجا دریافت کنند زیرا 2500 دفتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به صورت آنلاین در سراسر کشور به یکدیگر متصل و فعال هستند.

وی گفت: اعزام کاروان‌های اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و روادید خود را دریافت کرده‌اند از اول صفر صورت خواهد گرفت.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: برنامه‌ریزی اعزام کاروان‌ها به مرزهای زمینی 3 گانه (مهران، شلمچه، چذابه) از طریق سیستم حمل و نقل کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان خاصی برای بازگشت کاروان زائرین اربعین از سوی سامانه سماح در نظر گرفته نشده است توصیه کرد: بهتر است مدیریت زمان بازگشت به ایران از سوی کاروان‌ها به چندین روز بعد از اربعین حسینی به تعویق بیفتد تا ازدحامی در مرزها وجود نداشته باشد.