پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رقابت برای تصاحب یک معاونت رئیس جمهور در میان اصلاح طلبان و حلقه اطرافیان رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، مسعود سلطانی‏فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی حسن روحانی رئیس دولت به مجلس معرفی شد تا برای جانشینی او گزینه‏های متعددی مطرح شوند؛ گزینه‏هایی که تصور حضور برخی از آنها در سازمان، تعجب شنونده را برمی‏‌انگیزد. 

تا کنون افرادی چون «صادق خرازی»، «محسن مهرعلیزاده»، ‌«مهدی حجت»، ‌«غلام‏حیدر ابراهیم بای‏سلامی»‌، «محمد بهشتی» و ‌«مرتضی رحمانی موحد» به عنوان جایگزنی وی نام برده شده است.

محسن مهرعلیزاده، معاون سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات که در انتخابات اخیر مجلس رد صلاحیت شد در حال حاضر ریاست کمیسیون ‌گردشگری اتاق بازرگانی تهران را بر عهده دارد.

محمدصادق خرازی سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، سفیر ایران در فرانسه و در حال حاضر دبیر کل حزب ندا است.

غلام‏حیدر ابراهیم بای ‏سلامی دیگر گزینه برای سازمان گردشگری در حال حاضر عضو شورای‌عالی میراث فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری و همچنین رئیس هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی است.

محمد بهشتی از سال 76 تا 83 اکنون رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو شورای‏عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیته ملی ایکوم ایران است و در زمان ریاست نجفی بر این سازمان، قائم مقام بود.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  است.

سعید شیرکوند عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت و در دوران اصلاحات، معاون وزیر اقتصاد بود. وی در جریانات مربوط به آشوب های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در حال حاضر معاون اقتصادی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‏دستی و گردشگری است.

به هر حال فعالان بخش گردشگری امیدوارند انتصابی که از سوی رئیس‌جمهوری صورت می‏گیرد بدون بار سیاسی باشد و به‌ جای ملاحظات سیاسی، فاکتورهای مدیریتی و آشنایی با صنعت گردشگری مدنظر قرار گیرد.