پس از اتفاقات و فساد‌هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان به وجود آمد، اعتماد معلمان از این صندوق کاهش ملموسی پیدا کرده است.

در هر مدرسه‌ای این روزها صحبت بر سر صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ صندوقی که ماهانه حق عضویت فرهنگیان را رأساً از فیش حقوقی آنها کسر و به حساب این صندوق واریز می‌کند.

سایت صندوق ذخیره فرهنگیان مدتی است که نظرسنجی درباره «نظر شما درباره طرح استمرار عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پس از بازنشستگی چیست؟» گذاشته است که نتایج جالب توجه‌ای دارد.

تاکنون بیشتر از 32 هزار نفر از معلمان در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که در مجموع 63 درصد یعنی بیش از 20 هزار نفر مخالف یا کاملا مخالف با استمرار عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و مابقی یا نظری نداشته‌اند و یا موافق استمرار عضویت بودند.

این عدد و ارقام خودش به تنهایی نشان از نارضایتی معلمان از صندوقی است که قرار بود روزی برای آنها سود و حاصلی داشته باشد و امروز فقط به یک مطالبه‌گر تبدیل شده است.

یکی از معلمانی که سالها عضو صندوق ذخیره فرهنگیان است به خبرنگار فارس گفت: سالهاست که عضو صندوق ذخیره هستم و هر ماه حق عضویتی از حقوق من کسر می‌شود، اما تاکنون عملاً هیچ چیزی از این عضویت عاید بنده نشده است.

وی افزود: در سالهای آخر خدمتم هستم و فکر می‌کردم که این صندوق برای رفاه فرهنگیان ایجاد شده است، در حالی که امروز به دنبال آن هستم تا انصراف خود را از این صندوق اعلام کنم.

یک معلم تهرانی دیگر هم به خبرنگار فارس گفت: از ابتدا عضو صندوق ذخیره نبودم و از سال 93 خود به خود عضو این صندوق شدم و ماهانه از حقوقم مبلغی بابت حق عضویت کسر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این حدود 2 سالی که عضو صندوق هستم هیچ چیزی از این عضویتم ندیده‌ام و اصلاً نمی‌دانم این پول چرا ماهانه از حسابم کسر می‌شود زیرا من هیچ درخواستی برای عضویت نداده بودم.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد که میزان خروج فرهنگیان از بزرگترین هلدینگ اقتصادی آموزش و پرورش افزایش یابد، زیرا به نظر عضویت در این صندوق، سود و عایدی برای معلمان نداشته است.