حمیدرضا گودرزی روز سه شنبه در گفت و گویی رادیویی اظهار داشت: تا ظهر امروز 300 هزار زائر اربعین که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند،روادید خود را اخذ کرده اند. موضوع مهم در حوزه صدور ویزا این است که در سه مرز شلمچه، چذابه و میزان ویزای فوری صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: موضوعات امنیتی اربعین بر عهده کمیته انتظامی- امنیتی است که نیروی انتظامی مسئولیت آن را بر عهده دارد. این کمیته موضوع کنترل ویزا در مرزها را انجام می دهد.

سخنگوی ستاد اربعین با اشاره به مشکلات پیش آماده برای زائران فاقد ویزا در مراسم اربعین سال گذشته، افزود: مجازات عبور غیر مجاز از مرز و ورود بدون گذرنامه به عراق 6 ماه مجازات حبس دارد. این علاوه بر مشکلات دیگری است که برای فرد به وجود می آید.

گودرزی با بیان اینکه ویزا در 16 شهر کشور صادر می شود، تاکید کرد: زائران اربعین بدانند قبل از رسیدن به مرزهای سه گانه،توسط تیم های کمیته امنیت کنترل شده و در صورت نداشتن ویزا، قبل از رسیدن به مرز بازگردانده می شوند.

وی تصریح کرد: هزینه ویزا 40 دلار است و علاوه بر آن افراد 24 هزار و 800 تومان هزینه بیمه و 10 هزار تومان هزینه کارگزاری را پرداخت می کنند.