انجمن اطفال آمریکا (AAP) در سال 2016 بیانه‌ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از دستگاه های دیجیتال و مدت خیره شدن آنها به صفحه های نمایش منتشر کرد و در اختیار عموم مردم به خصوص والدین قرار داد.

 

در این اطلاعیه مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش از دوران نوزادی تا سن بلوغ اعلام شده است.

 

این انجمن به خانواده ها توصیه کرد: والدین باید در مورد میزان و روش استفاده از دستگاه های دیجیتال و مدت تماشا و بازی با فرزندانشان صحبت کرده و چگونگی استفاده درست را به آنها آموزش دهند.

 

در این اطلاعیه به عدم مصرف کودکان زیر 18 ماه از این تجهیزات الکترونیکی تاکید شده زیرا بر کیفیت و میزان خواب کودکان در این رده سنی به شدت تاثیر مخربی می گذارد.

 

نحوه و زمان استفاده از صفحه نمایش های الکترونیکی با هم متفاوت است. بر اساس اطلاعیه انجمن اطفال آمریکا میزان استفاده بر اساس رده سنی به شرح زیر است:

 

1. استفاده از ابزارهای دیجیتال برای سنین کمتر از 18 ماهگی ممنوع است مگر اینکه برای چت ویدئویی در زمان کوتاه صورت گیرد.

 

2. والدین نوزادان 18 تا 24 ماه در زمان استفاده فرزندانشان از صفحه نمایش های الکترونیکی در کنار آنها باشند و ترتیبی دهند که از برنامه هایی با کیفیت بالا استفاده شود.

 

3. در رده سنی 2 تا 5 سال، مدت زمان استفاده از صفحه نمایش های الکترونیکی یک ساعت در روز است و والدین باید با فرزند خود فیلم ها و تصاویر را تماشا کرده و مفاهیم آنها را برای کودکشان توضیح دهند.

 

4. در کودکان شش سال به بعد والدین باید مدت استفاده را محدود کرده و طوری این میزان را برنامه ریزی کنند که خللی در ساعات خواب و میزان تحرک و فعالیت کودک وارد نشود.

 

همچنین توصیه شده است که پدر و مادرها زمان هایی مانند زمان شام و یا خواب را برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی و فضای مجازی ممنوع کنند.