بهتر است بدانید که بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها، خوردن میوه ها با پوست است. در اسن مطلب به ۵ نوع از میوه هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می شود:

    ▪ سیب: مواد فیتوشیمیایی ضدسرطانی موجود در پوست سیب درختی، ۸۷درصد بیشتر از مغز خود میوه آن است. بنابراین بهتر است از این به بعد سیب را پوست آن صرف کنید.

    ▪ خیار: پوست این میوه کم کالری از ماده سیلیکا تشکیل یافته است که خود این ماده باعث تازگی و طراوت پوست و مانع ایجاد چروک می شود. یعنی خاصیت کلاژنی دارد. هیچ پیشنهادی برای مقدار مصرف روزانه سیلیکا وجود ندارد ولی متخصصین اظهار کرده اند که حداقل ۵ میلی گرم سیلیکا در یک روز مقداری است که بعد از خوردن یک خیار با پوست کسب می کنید.

    ▪ بادمجان: پوست بادمجان در حدود ۳۰۰میلی گرم ناسونین دارد. آنتی اکسیدانی که مانع از آسیب سلول های مغزی می شود. همچنین حاوی ۲۰۰میلی گرم پتاسیم (ضدگرفتگی عضله) و ۱۳میلی گرم منیزیم موثر در ساختمان بافت پیوندی و ۳ گرم فیبر موثر در لاغری شکم است.

    ▪ کیوی: مواد شیمیایی موجود در این پوست کرکدار عاملی برای مبارزه با باکتری های استافیلوکوک و باکتری ایکولای است.

    ▪ پرتغال: پوست پرتغال حاوی ماده لیمونین است که دشمن کشنده اشعه فرابنفش می باشد. دانشمندان معتقدند که خوردن یک قاشق چایخوری پوست پرتغال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا ۳۰درصد کاهش می دهد.