غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در صد و سومین نشست خبری خود گفت: در مهرماه امسال بیش از 10 تن مواد مخدر کشف شده است که این آمار طبق اعلام نظر 31 دادستان کشور اعلام شده است. 

وی افزود: این 10 تن موادمخدر از انواع مختلف ترکیبات تریاک، حشیش، مورفین و شیشه بوده است. 9 تن تریاک، 491 کیلو هروئین و بقیه مواد متفرقه بوده‌اند. 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: این آمار اعلام شده قطعاً کمتر از مقدار موجود است و باید چندین برابر آن را تخمین زد. مردم باید بدانند وقتی این مواد به صورت گسترده در کشور توزیع می‌شود، می‌تواند چه گرفتاری‌های متعددی را به وجود آورد. 

اژه‌ای گفت: برخی می‌گویند اعدام در بحث مواد مخدر جواب نداده است. اول باید گفت ما نیز هیچ‌گاه نگفته‌ایم که همه باید اعدام شوند، ثانیاً کسانی که این سخن را می‌گویند حرف خود را بر چه استدلالی بنا می‌کنند، زیرا اگر در بحث مواد مخدر، اعدام مطرح نبود، اکنون وضعیت به مراتب بدتر بود. 

وی ادامه داد: در بحث مواد مخدر باید مجموعه افکارها گرفته و نسبت به آن تحلیل انجام گیرد که تنها یکی از آنها اعدام بود، اما متأسفانه بقیه موارد به صورت دقیق اجرا نشد، مثلاً در سال 76 قانون مبارزه با مواد مخدر تصویب شد و مقرر شد اردوگاه‌هایی ساخته شود و افراد به آنجا منتقل شوند که این امر محقق نشد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همچنین در سال 89 قانون قبل اصلاح شد و قرار بر این شد که در جهت درمان معتادان اقدام شود، مثلاً کسانی که امکاناتی برای ترک ندارند تحت پوشش قرار گیرند که این متأسفانه عملی نشد.