نواب حسینی‌منش امروز در جریان بازدید اهالی رسانه از انجام تست معاینه فنی برای اتوبوس‌های شرکت واحد با تاکید بر اهمیت سلامتی مردم برای شهرداری تهران، انجام معاینات فنی از خودروهای شرکت واحد اتوبوسرانی که عمدتا دودزا هستند، را نشانگر توجه جدی شهرداری به این موضوع دانست.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 5هزار اتوبوس در مراکز معاینه فنی معاینه فنی شدند که 1500 دستگاه به علت نقایص مختلف از تست معاینه فنی مردود شدند، تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد که شهرداری تهران در معاینه فنی حتی با خودروها و اتوبوس‌هایش رودربایستی ندارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه دودی که از اگزوز خودروهای دیزلی خارج می‌شود عمدتا دوده است که براساس استانداردهای اعلامی از سوی سازمان محیط زیست باید کمتر از 2.8 درصد باشد، تصریح کرد: البته تلاش داریم که در قانون جدید خودروهای دیزلی شرایطی را فراهم کنیم که به غیر از دوده سایر نواقص نیز بررسی و مشخص شود.

حسینی‌منش با بیان اینکه عیوب ترمز بیشترین دلایل رد اتوبوس‌های شهر تهران در آزمون‌های معاینه فنی بوده است، گفت: در حال حاضر 3هزار دستگاه اتوبوس گازسوز در شهر تهران تردد می‌کنند که این اتوبوس‌ها نیز موظف هستند هر 6 ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و علاوه بر سایر تست‌ها، شیرآلات مخازن گاز این اتوبوس‌ها نیز به طور ویژه چک می‌شود.

وی با بیان اینکه شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است،اظهار کرد: 3 مرکز از مراکز معاینه فنی تهران مخصوص اتوبوس‌های شرکت واحد است که روزانه هر مرکز 40 دستگاه اتوبوس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه به تازگی در بیهقی سیستم نظارتی و کنترلی خودروهای دیزل سبک ایجاد شده است، گفت: از این پس باید خودروهای دیزل سبکی نیز برای اخذ معاینه فنی به این مراکز مراجعه کنند.