مریم مقیمی - درباره نوشیدنی‌های مفید برای آسم و تنگی نفس رطوبی و مواد غذایی مفید در آسم و تنگی نفس ناشی از خشکی, اظهار داشت: در آسم و تنگی نفس رطوبی می‌توان شربت عسل مصرف کرد، همچنین اگر به جای آب از شربت عسل استفاده شود, بسیار مفید است.

به گفته وی اگر در آبی که از آن ماءالعسل  درست می‌شود, افتیمون جوشیده باشد، خاصیت آن بیشتر می‌شود. بطوریکه یک قاشق افتیمون را در پارچه بسته، در آب در حال جوشیدن به مدت 3 ثانیه قرار دهید, پارچه را در آورده و آن را در آب بچلانید. افتیمون در این بیماری بسیار مفید است. (افتیمون بالخاصیه نفخ را هم برطرف می‌کند).

این متخصص طب سنتی افزود: شربت زعفران از مجربات در آسم و تنگی نفس رطوبی است, نوشیدن شربت زعفران یا آب عسل با زعفران است, زعفران مقوی دستگاه تنفسی است.

مقیمی ادامه داد: چای یا دمنوش زوفا, دمنوش آویشن و پونه و بابونه شیرین شده با عسل انجیر, عرق زنیان، عرق پونه در آسم‌های رطوبی مفید است.

مواد غذایی مفید در آسم و تنگی نفس ناشی از خشکی

وی عنوان کرد: ماءالشعیر, شیر بز, شیر شتر با شکر (در افراد دیابتی با عسل) که بهتر است, شیر شتر از نصف لیوان روزانه شروع شود تا به تدریج به یک لیوان برسد.

این متخصص طب سنتی یاداور شد: شیر گوسفند با ترنجبین, بادام و حریره بادام و شیربادام, شیر هویج, سوپ شیر با گشنیز، جعفری، ماش و پیاز, اسفیدباج، شورباها و غذاهای تر و چربی دار با روغن بادام نیز بسیار مفید است.