پرویز سروری در دویست و نود هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور اظهار داشت: امام خمینی (ره) در تاریخ 26 تیرماه 1358، در جمع فرمانداران سراسر کشور فرمودند «این انفصالی که شما دیدید در زمان رژیم سابق و طاغوت که بین حکومت‌های بلاد، استاندارهای بلاد با مردم یک جدایی بود که هر کدام دشمن دیگری بودند، مردم این‌ها را به صورت یک دشمن حساب می‌کردند ولو اینکه خدمت‌گزار هم بودند لکن مردم نمی‌پذیرفتند... من امیدوارم که همه‌مان و همه‌تان خدمت‌گزار به این مردم، خصوصاً به مستمندان، به ضعفا، عمده توجه‌تان به این طبقه باشد که این طبقه احتیاج دارند. اینطور نباشد که مثل رژیم سابق که یک دسته کالاها را برایشان همه چیز فراهم کردند، به علاوه که جیب‌هایشان را هم پر کردند و فرستادند و یک دسته هم زاغه‌نشین اطراف تهران که الان هم باز به همین طور هستند. عنایت شما فرماندارها یا خدمت‌گزاران به این خلق به این طبقه ضعیف بیشتر باشد تا آن طبقه بالا».

سروری با طرح سوالی مبنی بر اینکه در شرایط کنونی ما چقدر به این ارزش‌ها می‌پردازیم، گفت: در حال حاضر عامه مردم و طبقه محروم از خدمات ویژه برخوردارند یا مسئولان مدیران و صاحب‌منصبان؟ سهم توده مردمی که در عرصه‌های مختلف و در بزنگاه‌های خطرناک کشور و انقلاب را از خطرهای سهمگین نجات داده‌اند، از تسهیلات و امتیازات حداقلی برای کاهش آلام و رنج‌های زندگیشان چقدر است؟ آن مردمی که در 9 دی 88 به فرموده رهبر حکیم انقلاب کاری کردند و آتش فتنه‌ای را خاموش کردند که مهار آن از عهده دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی کشور بر نمی‌آمد.

سروری افزود: آیا اکنون مدیران کشور از حقوق پایه بالاتر، اضافه‌کاری ثابت، کارانه، حق مدیریت، پاداش آخر سال، خانه‌های سازمانی و سهم از تعاونی مسکن، بن خرید کالا از فروشگاه‌های بزرگ، بلیت مسافرت، سهمیه اقامت در هتل‌های لوکس شمال، کیش و مشهد، سبد ارزاق نوروز و رمضان برخوردار نیستند؟

وی ادامه داد:‌آیا میزان وام تخصیصی به کارمندان به نسبت به جایگاه شغلی‌شان افزایش نمی‌یابد اعطای این همه امتیازات ویژه نظیر بلیت استخر و سینما و تخفیف‌های گسترده در استفاده از امکانات گوناگون کشور برای چیست چه کسی پاسخگوی این همه فاصله میان طبقه‌ای از مدیران و مسئولان و عامه مردم و طبقه محروم و مستضعف است؟

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بارها بر ضرورت تقویت انقلابی‌گری و بازگشت ارزش‌های اولیه انقلاب از جمله نفی اشرافی‌گری و ویژه‌خواری مسئولان و پرهیز از تخصیص امتیازات ویژه به آنها و لزوم رسیدگی بیشتر به طبقه محروم و مستعضف جامعه تأکید کرده‌اند. ایشان در اولین روز سال 1395، فرمودند «اگر ما در مقابل آن مجموعه‌ای که فرض بفرمایند با زد و بندهایی در زمینه مسائل اقتصادی ویژه‌خواری می‌کنند، خودشان را از امتیازات ویژه برخوردار می‌کنند و یا دچار فساد پولی و مالی و اقتصادی می‌شوند، سهل‌انگاری کنیم، قطعاً کشور ضرر خواهد کرد؛‌نباید سهل‌انگاری شود».پس معلوم است که برخی ویژه‌خواری و امتیازات ویژه از فساد اقتصادی جداست و ظاهراً رنگ و بوی قانونی هم دارد.

وی گفت: اینگونه است که در ماجرای فیش‌های نجومی برخی از مسئولان دولتی گفته‌اند دریافت برخی مبالغ حقوق‌ها و پاداش‌ها کاملاً قانونی بوده است؛ بله، برخی از آن دریافت‌ها که متأسفانه همچنان هم ادامه دارد مصوبه هیأت مدیره و هیأت امناها و مجامع عمومی شرکت‌ها را به پشتوانه خود دارد و ظاهراً راهکار قانونی دور زدن قوانین دیگر به خوبی ملاحظه شده است.

سروری بیان داشت:‌موضوع همین است عادی‌سازی ویژه‌خواری و امتیاز طلبی مسئولان و مدیران در جمهوری اسلامی این سم مهلک و سد بزرگی است که مردم را از ما مسئولان جدا می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چرا در دوره سوم شورای شهر تهران اعطای کارت‌های طلایی و نقره‌ای خدمات تفریحی شهرداری تهران به مدیران ارشد و میانی تصویب شد و کسی اعتراض نکرد؟‌ بحث در غیرقانونی بودن نیست؟‌ وقتی مصوبه شد تبعاً قانونی می‌شود نکته اینجاست که چرا باید چنین قوانین تبعیض‌آمیزی تصویب شود؟ وظیفه ما نمایندگان مردم در شورای شهر چیست؟

وی خاطر نشان کرد: یکبار دیگر همه به آن عبارت تکان‌دهنده امام راحل در ابتدای سخن دقت کنید «مردم چنین مسئولانی را دشمن حساب می‌کنند ولو اینکه خدمت‌گزار باشند». معلوم می‌شود مدیریت جهادی تک‌بعدی و تنها شامل خدمت‌گرازی به مردم نیست و خدمت به مردم تنها از مسئولانی پذیرفته است که زندگی نزدیک به مردم داشته باشند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خدمت‌گزاری با اشرافی‌گری همخوانی ندارد و قابل جمع نیست الگوی مدیریت جهادی چندان از ما دور نیست.

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس پیش چشم ماست و بسیاری از ما آن دوران معنوی را به یاد داریم اگر چه ممکن است رویه زندگی آن زمان را کنار گذاشته باشیم.

وی افزود: ما مسئولان باید تغییر انقلابی را از خودمان آغاز کنیم و علاوه بر مبارزه با فساد و مفسده اقتصادی بسترهای ویژه‌خواری و امتیازطلبی را هم برچینیم و اگر امتیاز ویژه‌ای می‌توان تعریف کرد برای مردم تعریف کنیم و عادلانه توزیع کنیم.