محسن افتخاری درباره آخرین وضعیت پرونده عیسی سحرخیز که پیشتر از سوی دادگاه کارکنان دولت برای رسیدگی طبق قانون جرم سیاسی به دادگاه کیفری یک استان ارجاع داده، اظهار کرد: ما معتقدیم این پرونده از مصادیق جرم سیاسی نیست و احتمالاً برای حل اختلاف و تعیین صلاحیت مرجع رسیدگی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود تا در آنجا تعیین تکلیف شود.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران در ادامه درباره پرونده «ورمی کمپوست» افزود: این پرونده هنوز تعیین شعبه نشده و به تازگی نیز دو جلد دیگر واصل شده است. منتظریم تمام شکایت‌های مرتبط با این پرونده واصل شود و سپس تعیین شعبه کنیم.

افتخاری در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا حکم پرونده مسکن برق تهران صادر نمی‌شود و مشکل کار کجاست، گفت: این پرونده هنوز به جایی نرسیده و ایراد در این است که 10 تا 15 هزار شاکی دارد و برای اینکه کار جلو برود باید یک شعبه را خالی کنیم و دو قاضی روی پرونده بگذاریم که چنین امکانی فعلاً نداریم.

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران همچنین با اشاره به ابلاغ حکم پرونده قاتل ستایش افزود: این پرونده در حال طی کردن تشریفات لازم برای ارجاع به دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدیدنظر است.