احد وظیفه در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود و نوار شمالی را تحت تاثیر قرار داد از کشور خارج شده است و دمای اکثر نقاط تا اوایل هفته آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این افزایش دما در بیشتر استانها به‌وقوع می‌پیوندد و سواحل شمالی کشور بیش از سایر مناطق دچار این پدیده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در 24 ساعت آینده برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان دچار افزایش ابر،  وزش باد و رگبار موقتی باران شود.

وظیفه ادامه داد: روز چهارشنبه نیز جنوب استان کرمان دچار افزایش ابر و رگبار پراکنده می‌شود؛ وقوع رگبار پراکنده در روز پنجشنبه برخی نواحی استان کرمان و جنوب یزد را احتمالاً در بر می‌گیرد.

وی هوای استان تهران را صاف تا کمی ابری دانست و گفت: دمای هوای استان تهران در 48 ساعت آینده دو درجه افزایش پیدا می‌کند که البته غبار محلی نیز در تهران پدید می‌آید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بندرعباس با 36درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد به همراه اردبیل با  دو درجه بالای صفر، خنک‌ترین مراکز استان محسوب می‌شوند.