ساعت 1 بامداد جمعه اهالی محله افسریه در جریان وجود جسد نیمه جان مردی در پارک محل قرار گرفتند. مرد میانسال که از اهالی محل بود در حالیکه از ناحیه گردن مجروح شده بود، برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

در حالیکه تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی عامل نزاع در پارک ادامه داشت، مرد میانسال به نام حسن جانش را از دست داد. با اعلام موضوع به بازپرس ویژه قتل تحقیقات در رابطه با علت قتل حسن و شناسایی قاتل آغاز شد.

خانواده مرد میانسال در تحقیقات اولیه  داماد خانواده را  به عنوان قاتل معرفی کردند. دختر خانواده گفت: من و همسرم چند وقتی است با هم اختلاف داریم و من در خانه پدرم هستم. در این مدت همسرم بهروز هر روز تماس می گرفت اما عصر بار دیگر با من تماس گرفت و با پدرم برای صحبت در پارک قرار گذاشت. حال احتمال می دهم او پدرم را به قتل رسانده باشد.

پس از اظهارات دختر مقتول و انجام تحقیقات جنایی مشخص شد بهروز همزمان با جنایت متواری شده است. با به دست آمدن این سرنخ ها، محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل تهران به تیمی از کاراگاهان پلیس آگاهی دستور داد محسن را به عنوان عامل اصلی قتل مرد میانسال شناسایی و دستگیر کنند.