پارس : سخنگوی انجمن تئاتر کودک و نوجوان در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه های انجمن تئاتر کودک و نوجوان برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر اظهار کرد: برنامه انجمن کودک و نوجوان روز جمعه ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می شود.

او افزود: برنامه های جشن مثل همیشه سعی شده است، متنوع باشد. همچنین طبق برنامه هر ساله یمان از یک پیشکسوت و یکی دو نفر از فعالان خاص و مدیران تئاتر تقدیر می شود و احتمالا بخشی هم به عنوان تقدیر از خبرنگاران مانند سال گذشته خواهیم داشت.

کریمی درباره ی عوامل برگزاری جشن تئاتر کودک ونوجوان برای این هفته عنوان کرد: مدیران اجرایی جشن مجید نصیری و مسئول بولتین فائزه فیض هستند، همچنین بیانیه امسال هم توسط مجتبی مهدی نوشته می شود و دبیر جشن هم خودم خواهم بود.

او درباره ی دیگر برنامه انجمن تئاتر کودک و نوجوان این هفته توضیح داد: از دیگر برنامه های ما جشن بیرونی است. که در واقع اجرای تئاتر عروسکی به شکل باز است که برای عموم خواهد بود و بخش داخل هم با حضور اعضاء و پیشکسوتان و کسانی که دعوت می شوند برگزار خواهد شد.

این بازیگر تئاتر همچنین درباره نمایش جدیدی که در آن ایفای نقش کرده است گفت: « طبل بزرگ» نمایش جدیدی به کارگردانی مجتبی مهدی است که من در آن ایفای نقش می کنم.

او ادامه داد: این نمایش مخصوص کودکان و همراه با خیمه شبازی و سیاه بازی است که آقای مهدی در آن از شوخی های کودکانه استفاده کرده است.

رحیمی تصریح کرد: « طبل بزرگ» در مرداد و شهریور امسال در تالار هنر به روی صحنه خواهد رفت.

لعیا گرامی، حسین فرینان، سامان کرمی، مینوش رحیمیان و هومن خدادوست بازیگران نمایش « طبل بزرگ» هستند، ولی الله شاکر و مجتبی مهدی طراح صحنه و دکور و طراح لباس هم روشنک کریمی است.

روشنک کریمی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره برگزاری « مجله شفاهی توکا» از سوی انجمن تئاتر کودک ونوجوان اظهار کرد: روز شنبه ۳۱ فروردین دوازدهمین شعاره مجله شفاهی « توکا» با دبیری فائزه فیض با عنوان « تولد توکا» برگزار می شود.

او درباره بخش های مختلف این مجله عنوان کرد: بخش اول این مجله معرفی « توکا» و مرور یازده جلسه گذشته است، بخش دوم آسیب شناس « توکا» است اینکه در کجاها ضعف داشته است، بخش بعدی پیگیری بیانیه اقتصاد در تئاتر کودک و نوجوان است و آخرین بخش این نشست هم بریدن کیک خواهد بود.