مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اعلام اینکه 50 درصد متکدیان جمع آوری شده نیاز مالی ندارند، گفت: میانگین درآمد تکدی گری در چهارراه های تهران، ٣ میلیون تومان است که در برخی از این چهارراه ها از جمله میدان توحید، چهارراه پارک وی، شهرک غرب و هفت حوض نارمک، به حدود ٧ میلیون می رسد.

فرزاد هوشیار پارسیان با بیان این که در حال حاضر متکدیان، شناسایی و دسته بندی شده اند، تصریح کرد:  علاوه بر این کلونی و مکان زندگی این متکدیان را نیز شناسایی کرده ایم.

وی با اعلام این که بیشتر این متکدیان در منطقه هرندی و دره فرحزاد ساکن هستند، خاطر نشان کرد: اکثر این افراد در سکونتگاه های غیر رسمی زندگی می کنند، با این حال باید به این نکته توجه کرد که این افراد نه در حاشیه شهر، بلکه در قلب پایتخت سکونت دارند.

هوشیار با اعلام اینکه تکدی گری تنها معضل شهرهای ایران نیست، اظهار کرد: سبک زندگی متکدیان به گونه ایست که از پاکستان و افغانستان آغاز و تا فرانسه امتداد دارد و در واقع تکدی گری معضل شهرهای بزرگ دنیا است.مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: تکدی گری از جمله کلونی هایست که در آن ، اقتصاد منفی شکل می گیرد.

وی با اعلام این که 50 درصد متکدیان جمع آوری شده، بدون نیاز مالی و  به صورت حرفه ای به این شغل مشغول اند، ادامه داد: پس از بررسی های صورت گرفته این واقعیت مشخص شد که این افراد نه تنها مسکین نیستند بلکه تکدی گری شغل آن محسوب می شود.

براساس گزارش تهران سما، وی با اعلام این که 20 درصد متکدیان شهر تهران، اتباع بیگانه و خارجی هستند، تصریح کرد: هم چنین 35 درصد این متکدیان نیز گروه های خانوادگی، قومی و قبیله ای هستند که به این صورت به تکدی گری مشغول اند.