رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور صبح امروز در نشست خبری پلیس فرودگاه‌های کشور گفت:‌ پلیس در راستای وظایف قانون در حوزه پیشگیری از جرایم اعم از قاچاق کالا و مواد مخدر تلاش زیادی انجام می‌دهد.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، نسبت به چهار ماهه ابتدای سال اقدامات خوبی انجام شده است که در این راستا 10 درصد میزان کشف مواد مخدر افزایش داشته و تعداد دستگیرشدگان نیز 7 درصد افزایش پیدا کرده است.

مهری در این راستا بیان کرد: در حوزه کشف مواد مخدر در فرودگاه‌ها 81 درصد تریاک، 7 درصد شیره تریاک و 6 درصد شیشه توسط پلیس کشف و ضبط شد که بیشترین مواد مخدر صادره به اروپا، تریاک و شیره تریاک بوده است. در سال 95 میزان کشف مواد مخدر به 11 درصد رسیده است که این نشان‌دهنده تلاش‌های زیاد پلیس در این راستا است.

وی افزود: به علت سختگیری‌های زیاد پلیس، بسیاری قاچاقچیان مسیرهای خود را به سمت محموله‌های پستی که ریسک کمتری دارد سوق داده‌اند، اما پلیس تمام حوزه‌ها را به شدت تحت نظر قرار داده است.

رئیس پلیس فرودگاه کشور مطرح کرد: پلیس امسال موفق شد یک باند قاچاقچی را که قصد حمل 20 کیلو مواد مخدر به استرالیا را داشته‌اند شناسایی کرده و 7 نفر از افراد این باند را دستگیر کرده است و موفق به متلاشی کردن این باند شدند.

وی در همین راستا اضافه کرد: هواپیمایی ایران ایر در شناسایی و دستگیری این باند همکاری بسیاری داشته است.

وی گفت: شخصی که قصد سفر از استانبول به لندن را داشته 5.5 کیلو شیشه و 1.5 کیلو شیره تریاک را در جداره کیف خود جاسازی کرده بود که با هوشمندی پلیس در فرودگاه امام(ره) دستگیر شد.

رئیس پلیس فرودگاه کشور بیان کرد: در ابتدای سال جاری مسافری قصد داشت 4 کیلو شیشه را به شرق آسیا ببرد که با روشی هوشمندانه در کارتن‌های برنج جاسازی کرده بود که با تلاش‌ها و هوشمندی پلیس دستگیر و به مراجع قضایی فرستاده شد.

پلیس فرودگاه‌ها به تمام افرادی که سعی در تخریب چهره نظام جمهوری اسلامی دارند، اعلام کرد: پلیس به شدت مجرمان را تحت نظر قرار می دهد.

وی افزود: پلیس فرودگاه‌ها تمامی مسافرین و محموله‌ها را به دقت زیرنظر دارد و در تمام پروازهای داخلی و خارجی، کالا و بار بدون کنترل پلیس داخل هواپیما نمی‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: از این رو قاچاقچیان مسیر امنی نخواهند داشت و پلیس حتی آمار دستگیرشدگان ایرانی در خارج از کشور را نیز از طریق پلیس بین الملل پیگیری می‌کند.

مهری افزود: ما امیدواریم بتوانیم اقداماتی جهت حفظ عزت اتباع ایرانی انجام دهیم.

وی افزود: مسافران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان باری را به عنوان امانت نپذیرند، زیرا ممکن است آن بار امانت‌داده شده در کشور دیگر کالای ممنوعه باشد و مسافرین را دچار مشکل کند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در همین راستا ادامه داد: مثلاً برخی داروهای گیاهی هستند که شباهت زیادی به مواد مخدر دارند و وارد کردن آنها به کشورهای دیگر ممنوع است و مسافرین حامل آنها را دچار مشکل می‌کند.

مهری مطرح کرد: امسال نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش مسافرین خارجی که قصد حمل مواد مخدر را داشته‌اند کاهش یافته و در حوزه بار و کالا نیز میزان کشفیات 11 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی مطرح کرد: در پروازهای داخلی نیز میزان کشفیات نسبت به چهار ماهه اول سال 2 برابر افزایش داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه های کشور گفت: مسافرین در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در فرودگاه‌ها با شماره 61022395 تماس بگیرند تا از طریق پلیس موارد مشکوک پیگیری شود.