به گزلرش پارس ، سرهنگ عظیمی، رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در گفتگو با مهر در تشریح اقدامات مجرمانه خفاش شب جوانرود و همسرش گفت: ۱۵ فرودین امسال دو شکایت مشابه در اداره اگاهی مطرح شد. در بررسی شکایت ها مشخص شد زن و مردی در پوشش دختران را فریب داده و به باغ های اطراف جوانرود برده و در آنجا مرد تبهکار قربانان را مورد ازار و اذیت قرار داده و پس از سرقت طلا از محل گریخته اند.

وی افزود: با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله تیمی از ماموران رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند. بررسی کارآگاهان متهمان زن و شوهر بوده و با پرسه زدن در شهر طعمه های خود را از میان زنان و دختران جوان انتخاب می کنند.

سرهنگ عظیمی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در شهر ساری شناسایی شد و ماموران آنها را در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. در بازرسی خانه شان بخشی از طلاهای سرقتی از قربانیان نیز کشف شد. هم اکنون متهمان که سعید ۲۷ ساله و ماندانا ۲۵ ساله نام دارند با قرار قانونی روانه زاندان شده اند.

بر اساس این گزارش، بررسی شکایت مالباختگان نشان می دهد که متهمان علاوه بر پوشش خواستگار در قالب مسافر هم اقدام به این کار می کردند. ملا اکبری دادستان جوانرود نیز در این رابطه می گوید: شکایتی نیز از سوی زنی مطرح شد که بر اساس آن زن مدعی بود شخصی به بهانه مسافر کشی من و فرزندم را سوار ماشین خود کرد و با تهدید و زور ما را در یک باغی برد و طلا و جواهراتم را دزدید. متهم معروف به سعید - ط ۲۷ ساله با همکاری همسرش معروف به ماندانا - ک ۲۵ ساله با فریب زنان و دختران به عنوان مسافر و انتقال آنان با ماشین پژو آر دی سبز رنگ به داخل باغی در کوی رسول آباد میاندرود و پس از سرقت طلا و جواهرات و وجه نقد اقدام به تجاوز می کرد.

ملاکریمی انگیزه اصلی متهمان را بیکاری عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در بازجویی اولیه، متهمان انگیزه اصلیشان از این کار زشت و شنیع را بیکاری عنوان کردند. متهمان بعد از عمل شنیع تجاوز، زنان و دختران را عریان در باغ رها می کردند و شاکیان ضمن از دست دادن طلا و جواهرات و پول نقد عریان محل حادثه را ترک می کردند. در محل حادثه نیز تعدادی کیف و کفش و لباس زنانه پیدا شد که گویای صحت موضوع می باشد. با بررسی های اولیه تعداد افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند تا به حال بالغ بر ۱۰ نفر هستند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

دادستان میاندرود از تمامی کسانی که مورد تجاوز و یا سرقت این چنینی قرار گرفته اند خواست تا با مراجعه به دادستانی شهرستان میاندورد جهت تنظیم و پیگیری موضوع مراجعه نمایند.

وی از شهروندان درخواست کرد با مراقب از خود و استفاده از ماشین های دارای پلاک عمومی و ماشین به اصطلاع خطی هرگاه با موارد مشکوکی مواجهه شدند با نیروی انتظامی تماس حاصل کنند.

دادستان میاندرود در پایان خواستار اشد مجازات برای این متهمان شد.