به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، در هفته گذشته شاهد گزارش حوادثی از قبیل اجرای نقشه قتل پدر و مادری توسط دختر ۱۸ ساله و همچنین دستگیری عامل هتک حرمت دختر جوانی به بهانه تلافی عشق شکست خورده بودیم که در این گزارش به اختصار به آنها و دیگر حوادث انتظامی اشاره می کنیم.

کشته شدن دختر سه ساله بر اثر مصرف متادون

در روز ۱۳ اسفند سال گذشته خانم جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرحی شکایتی عنوان داشت که همسر دوم شوهرش به نام مهتاب ۳۴ ساله فرزند خود به نام فاطمه سه ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده، با خوراندن داروی متادون به مسمومیت و شروع به قتل کودک اقدام کرده که پس از انتقال کودک به بیمارستان، نهایتاً در روز ۱۴ اسفند کودک فوت کرد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، در ادامه رسیدگی به این پرونده اقدام به احضار مادر فاطمه برای حضور در اداره دهم کرده اما وی در اداره دهم حاضر نشد و به دستور مقام قضایی، در روز ۱۷ فروردین سال جاری به دستگیری وی در محل سکونتش واقع در خیابان هاشمی اقدام کرده و در بازرسی از محل سکونتش موفق به کشف ادوات مصرف شیشه و همچنین شیشه حاوی داروی متادون شدند.

با وجود اظهارات اولیه مادر متوفی مبنی بر عدم دخالت وی در مرگ دختربچه سه ساله، با توجه به برخی اظهارات تناقضات به دست آمده در اظهارات وی از جمله اظهارات دروغ وی مبنی بر بی اطلاعی از وجود داروی متادون در خانه و اعترافات بعدی وی در خصوص دروغ بودن اظهارات اولیه و به دستور بازپرس پرونده، قرار بازداشت موقت برای وی صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

سرعت غیرمجاز، زورگیران فراری را گرفتار کرد

باند زورگیرانی که بعد از دستگیری همدستان شان به تبریز فرار کرده بودند، پس از سرقت ۲ کیلوگرم طلا، در هنگام فرار به خاطر سرعت غیرمجاز متوقف و دستگیر شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که این گروه از سارقان ابتدا به شیوه زاغ زنی در بانکها، مراکز تجاری، اقتصادی و همچنین مراکز خرید و فروش اقدام به شناسایی مالباختگان کرده، در یک فرصت مناسب با تهیه قمه، چاقو و ضمن ضرب و جرح افراد به زورگیری وجوه نقد اقدام می کنند.

بلافاصله مشخصات هر ۴ متهم در سیستم جامع پلیس ثبت شد و کارآگاهان اداره پنجم در اسفند سال گذشته اطلاع پیدا کردند که ۳ نفر از متهمان پس از متواری شدن، به شهر تبریز رفته و در آنجا اقدام به سرقت بیش از دو کیلوگرم طلا و جواهر از یک منزل مسکونی کرده اند اما خودروی آنها به علت سرعت غیر مجاز از سوی مأموران راهنمایی و رانندگی تبریز متوقف شده است.

در پی مشکوک شدن مأموران و بازرسی انجام شده از خودرو آنها، بیش از دو کیلوگرم طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.

موضوع بلافاصله به پلیس آگاهی تبریز اعلام شد و با شناسایی متهمان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز به عنوان مجرمان تحت تعقیب اداره پنجم، هر سه متهم دستگیر شدند و در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

زوج سارق، به اتهام سرقت خودرو در ستارخان بازداشت شدند

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان، از دستگیری یک زوج سارق در محدوده ستارخان خبر داد و گفت: این دو متهم هنگام تردد با خودرو مسروقه شناسایی و بازداشت شدند.

رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان گفت: از هر دو متهم در کلانتری بازجویی شد که طی آن مشخص شد این زوج با همدستی هم اقدام به سرقت خودروهای سواری از محدوده های مختلف شهر تهران می کنند و پس از مدتی لوازم داخلی آن را ربوده و خودرو را در محلی دیگر رها می کنند.

سرهنگ رضایی گفت: این در حالی بود که در بررسی سوابق هر دو متهم مشخص شد که هر دو دارای سابقه سرقت در شهرستان ملارد را هستند که در آن زمان هم اقدام به سرقت خودروی شهروندان کرده بودند و با اعتراف متهمان به جرم خود در کلانتری پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و هر دو متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

عامل قتل خلبان و همسرش دستگیر شد

سارقی که به بهانه خرید خودرو، اقدام به قتل یک خلبان و همسرش در منزل مسکونی شان کرده بود توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

متهم در خصوص روز جنایت به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۳: ۰۰ روز ۱۶ اسفند سال گذشته و به بهانه خرید ماشین به محل سکونت مقتول در منطقه پونک مراجعه کردم، پس از بازدید خودرو و در حالی که اسلحه ای را از حدود دو هفته پیش خریداری و در زیر لباس خود پنهان کرده بودم، به بهانه تنظیم قولنامه خرید خودرو و به همراه مقتول وارد خانه آنها در طبقه چهارم مجتمع شدم.

داخل خانه تنها همسر مقتول حضور داشت، پس از تنظیم قولنامه خرید خودرو توسط مقتوله و اطمینان از اینکه فرد دیگری در خانه حضور ندارد، اسلحه را از زیر لباس خود خارج و با تهدید اسلحه، مقتول و همسرش را مجبور کردم تا به داخل یکی از اتاق های خواب بروند.

پس از بسته شدن دست و پا و دهان مقتول، او را نیز در مقابل همسرش قرار دادم و دست و پا و دهان او را نیز همانند همسرش بستم و به جستجوی داخل خانه به منظور پیدا کردن پول و اشیای گران قیمت نظیر طلا و جواهرات پرداختم اما تنها توانستم تا چند عابر بانک متعلق به آنها را پیدا کنم.

با تهدید اسلحه آنها را مجبور کردم تا رمز عابر بانک ها را در اختیار من قرار دهند و پس از آن ابتدا به تصور اینکه در صورت زنده ماندنشان، پلیس مرا شناسایی و دستگیر خواهد کرد، ابتدا مقتول را با چند ضربه چاقو به گلو و در مقابل همسرش به قتل رساندم و پس از آن نیز مقتوله را به همان شیوه به کشتم و در حدود ساعت ۱۶: ۰۰ بود که از خانه خارج شدم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادرشده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

عامل قتل زن جوان و دختر ۸ ساله اش دستگیر شد

مرد جوانی که پس از قتل مادر و دختر ۸ ساله ای، منزل مسکونی آنها را به آتش کشیده بود کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران آگاهی دستگیر شد.

با حضور تیم آتش نشانی در محل و پس از اطفای حریق، مأموران آتش نشانی متوجه جسد زن و دختر بچه ای شدند که بنا بر اظهارات همسایگان، هویت اجساد به اسامی لیدا ۳۵ ساله و روژین ۸ ساله مورد شناسایی قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که از حدود ۶ ماه پیش، جوان مو بلندی حدوداً ۳۰ ساله و به نام سیامک، با معرفی خود به عنوان یکی از بستگان مقتوله به تعدادی از همسایگان گفته که اصرار به ازدواج با مقتوله را داشته اشت اما بنا بر اظهارات همسایگان، مقتوله پس از فوت همسرش تمایلی به ازدواج مجدد نداشته و تصمیم گرفته بود تا تنها از دختر ۸ ساله اش مراقبت کند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص احتمال وقوع جنایت توسط سیامک، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی محل سکونت سیامک در شهرک طلائیه واقع در قرچک ورامین شدند و وی را دستگیر کردند.

متهم در اظهارات خود و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت، به کارآگاهان گفت: زمانی که با مقتوله درگیر شدم، او را خفه کردم و منتظر ماندم تا دخترش نیز از دبستان به خانه باز گردد، وقتی روژین به خانه آمد، با دیدن جسد، ابتدا تصور کرد که مادرش خوابیده اما زمانیکه متوجه مرگ مادرش شد، قصد داشت تا فریاد بزند که بلافاصله او را گرفتم و همانند مادرش خفه کردم.

وی گفت: تصمیم داشتم خانه را آتش بزنم اما به خاطر دود زیادی که پیش از شعله گرفتن آتش ایجاد شده بود، به سرعت از خانه خارج شدم.