اصغر جهانگیر در بازدید از ندامتگاه شهرری بر لزوم اهتمام جدی به امور زندانیان زن تاکید کرد.

وی گفت: در بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه شهرری از بند مادران به همراه فرزندانشان نیز بازدید کردیم و در جریان مشکلات آنان نیز قرار گرفتیم و دستورات لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کردیم.

جهانگیر افزود: مددجویان از عملکرد همکاران ما در این ندامتگاه ابراز رضایت و خرسندی کردند در این مجموعه امکانات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو فراهم شده است.

رئیس سازمان زندانها در ادامه بیان کرد: بیشترین مشکلات زندانیان در این بندها مربوط به بحث های قضایی بود که تقاضای رسیدگی به مشکلاتشان را داشتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تعدادی زندانیان بلاتکلیف در این زندان داریم که هنوز رای آنان صادر نشده است و به نوعی منتظر صدور آراءشان هستند که تعداد آنان قابل توجه است، بنابراین می بایست همکاران ما چه در بخش دادسرا و چه در بخش دادگاه تلاش بیشتری داشته باشند تا به سرعت به پرونده های آنان رسیدگی شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه ادامه داد: از آنجایی که خانم ها شرایط حساس تر و آسیب پذیری بیشتری دارند حضورشان در زندان می تواند منجر به آسیب های دیگری شود،‌ بعضا متاهل و دارای فرزند هستند که فرزندان آنان در بیرون از زندان به دلیل نبود سرپرست خانواده دچار مشکلات بیشتری می‎شوند.

رئیس سازمان زندانها عنوان کرد: باید نسبت به زندانیان بلاتکلیف زن سرعت عمل بیشتری در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم که با پیگیری به موقع پرونده‎های آنان مورد بررسی قرار داده و بتوانیم در حل مشکلات آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه همکاران ما در این رابطه تلاشهای بسیاری کرده اند و باید بگویم آشپزخانه کودکان نیز مجزا است و حتی غذای خاص برای کودکان زندانیان نیز تهیه می شود و از این بابت زندانیان هیچ گونه گله ای نداشته اند و محیط مفرحی برای فرزندان آنان فراهم شده است اما چون محیط زندان بسته است باید تلاش کنیم که اگر امکان بازگشت آنان به جامعه وجود دارد شرایط بازگشت آنان را فراهم کنیم.

مشاور رئیس دستگاه قضاعنوان کرد: ۸۰۰ نفر زندانی زن در این زندان تحمل کیفر می کنند که ۳۰۰ نفر از آنان متهم هستند و به دلیل جرائم مختلف در این زندان به سر می برند.

رئیس سازمان زندانها تصریح کرد: بیشتر این زندانیان به اتهام جرائم مواد مخدر تحمل کیفر می کنند و جرم دوم آنان نیز سرقت است.