عباس عظیمی دبیر علمی نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، گفت: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار اپتومتری و هزار چشم‌پزشک در سطح کشور در حال فعالیت هستند که به ازای هر 40 نفر در کشور یک نفر در این حوزه مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: رسالت اپتومتری تا ارتقای سلامت در حوزه سلامت چشم است که برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری‌های جدی وزارت بهداشت و انجمن‌های علمی در راستای ارتقای تکنولوژی‌ها و بومی‌سازی فناوری‌ها هستیم.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران‌، گفت: بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت در منطقه شرق مدیترانه حدود 3 میلیون نابینا وجود دارد که بالغ بر 135 میلیون نفر درگیر اختلالات عروقی چشمی هستند و همچنین جمعیتی بالغ بر 60 میلیون نفر در دنیا در انتظار نابینایی هستند.

وی ادامه داد: دیابت یکی از بیماری‌های رایج در بین مردم جهان است که باعث ایجاد بیماری‌های چشمی وخیم می‌شود و از آنجا که اکثر مردم جامعه در این خصوص اطلاعات کافی ندارند وظیفه وزارت بهداشت و انجمن‌ها اطلاع‌رسانی در این زمینه است که این کنگره سعی می‌کند اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه دهد.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که استفاده بیش از حد و نادرست از وسایل الکترونیکی مانند موبایل و تبلت باعث آسیب‌های جدی چشم می‌شود افراد و والدین باید نظارت و دقت بیشتری در این زمینه به خرج دهند.

نوزدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است.