این روزها مدارس کشور هم‌چنان به موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان و رسیدگی و پیگیری به امور تحصیل‌ آنها می‌پردازند.

اکنون روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته مدارس کشور به روی اولیای دانش‌آموزان برای ثبت نام و پاسخگویی به سؤالات تحصیلی باز هستند.

اما در یکی از مناطق آموزش و پرورش تهران، زمانی که اولیا برای ثبت نام دانش‌آموزان به مدرسه مراجعه می‌کنند با تابلویی بزرگ مبنی بر تغییر آدرس این مدرسه مواجه می‌شوند.

این مدرسه، دانش‌آموزان دوره اول متوسطه پسر را در خود جای داده و قرار است از چند روز آینده مکان این مدرسه تغییر و با یک بعد مسافتی نسبتاً طولانی که حدود 30 دقیقه در روز خواهد بود، به چندین خیابان دورتر نقل مکان کند.

گفته می‌شود این مدرسه در سال گذشته 200 دانش‌آموز داشت و قرار است در سال تحصیلی آینده تعداد دانش‌آموزان آن به 400 نفر برسد.

البته یکی از مسئولان مدرسه در خصوص ظرفیت این مدرسه به فارس گفت: با توجه به اینکه این مدرسه کوچک است و اکنون شاید برای 70 نفر بیشتر ظرفیت ندارد، لذا این مدرسه به جنب اداره آموزش و پرورش منطقه 6 نقل مکان خواهد کرد.

یکی از اولیای دانش‌آموزان هم در خصوص دور شدن مسافت رسیدن به مدرسه جدید گفت: فرزندم در سال گذشته در همین مدرسه تحصیل می‌کرد و چون به منزل نزدیک بود مشکلی نداشتیم، اما حالا باید مسافت بسیار بیشتری را هر روز طی کند که مشکلاتی را برایمان ایجاد کرده است.

این جا به جایی مدارس مشکلاتی را برای اولیا و دانش‌آموزان با شروع سال تحصیلی جدید ایجاد خواهد کرد که اگر در صورت جابه‌جایی یک مدرسه نزدیک‌تر برای دانش‌آموزان مهیا می‌شد، این دغدغه برای خانواده‌ها به وجود نمی‌آمد.