محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در خصوص هدر رفت آب و آبیاری فضای سبز تهران با آبهای زیر زمینی، اظهار داشت: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران به امید توسعه فضای سبز، سر شلینگ آبیاری این فضاها را به دست اشخاصی سپرده است که نه تنها آموزش کافی در این امر ندیده‌اند بلکه برای حفظ آب نیز اهمیتی قائل نیستند.

 

وی تصریح کرد: فضای سبز تهران از طریق آب سفره‌های زیر زمینی دشت تهران آبیاری می‌شود که این، نشان از عدم مراقبت و جدیت متولیان فضای سبز پایتخت در حفظ آب دارد.

 

رئیس محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه با این اقدام زیر پایمان را خالی از آب کرده و به نوعی باعث تخلیه آب سفره‌های زیر زمینی، فرو نشست زمین و نابودی ذخایر استراتژیک طبیعت می‌شویم، افزود: بارها در جلسات محیط زیستی، آبیاری نادرست فضای سبز را گوشزد و به طور رسمی این موضوع را به فرماندار اعلام کرده‌ایم، اما متاسفانه شاهد هیچ تاثیری در مدیریت آب و کنترل هدر رفت آن در بخش مذکور نبوده‌ایم.

 

بازگیر تصریح کرد: این موضوع باید هر چه زودتر در استان مرتفع شود.

 

رئیس محیط زیست شهر تهران در خصوص مناطقی که حجم بسیار چشمگیری از آبهای زیر زمینی را صرف آبیاری فضای سبز می‌کنند، بیان داشت: در مناطق 5، 22 و1 نسبت به سایر نقاط شهر تهران شاهد شکایات بیشتری در خصوص آبیاری بی حد و حصر فضای سبز هستیم.

 

بازگیر گفت: با ادامه این روند در نهایت، العطش خواهد رسید، چرا که فاصله ما تا رسیدن به این وضعیت زیاد نبوده و دیگر هیچ اقدامی برای بازگشت نتیجه نخواهد داد.