محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه در خصوص فواید میوه "کرنبری" اظهار داشت :این میوه قادر است عفونت مخصوص معده (هلیو باکتری) را درمان کند که عدم درمان به موقع عفونت HBP (هلیو باکتری) موجب بروز سرطان معده می شود .
عزیزی در رابطه با هلیوباکتری معده اظهار کرد:گاهی این عفونت به علت سرعت بالای  رشد و انتقال، هر چند سال یک بار شخص معالجه شده را دوباره بیمار می کند .دردهای طولانی مدت،سوزش و ترش کردن که شباهت زیادی با زخم معده دارد از علایم آلوده بودن به هلیو باکتری است و با آزمایش خون تشخیص داده می شود. 
وی ادامه داد:  پروآنتوسیانیدین موجود در کرنبری عامل از بین بردن HBP در معده است.و در  آینده ای نزدیک  به دارویی موثر برای پیشگیری از عفونت ها و درمان سرطان تبدیل می شود. 
عزیزی تصریح کرد:کرنبری سرشار از ویتامین C، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک و بنزوئیک اسید است و  مصرف آب این میوه می تواند به سلامت مغز،سیستم ایمنی و قلب-عروق (بهبود گردش خون در بدن)کمک کند. 
وی اذعان داشت: تاننهای فشرده موجود در کرنبری از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری کرده و در نتیجه بدن را دربرابر گرفتگی رگ ها محافظت می کند،کرنبری برای  بیمارانی که از بیماری آسم رنج می برند نیز موثر است.