به گزارش پارس به نقل از فارس، صادق زیباکلام این استاد دانشگاه و حسن علوی دو چهره شاخص اصلاح طلبان و اصولگرایان که عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به مناظره نشسته بودند، صادق زیباکلام در بخش اول سخنرانی خود و در پاسخ به سئوال دانشجویان که در مورد نامه سرگشاده او به رئیس قوه قضاییه نوشته بود، اظهار داشت: بنده در این نامه سه سئوال از لاریجانی داشتم تا بسیاری از مسایل برای من روشن شود در حالی که در آن مقطع بنده را همراه با اصلاح طلبان به دفاع از اختلاس کنندگان و افراد خاطی در پرونده ۳ هزار میلیارد تومانی متهم کردند.

وی تصریح کرد: بنده نمی دانم از کجا اصلاح طلبان را دزد معرفی کردند و شریک قافله به حساب آوردند در حالی که سئوال بنده شفاف و روشن بود که در آن پرسیده بودم پنج نفر متهم اصلی پرونده به چه جرمی محکوم شدند که اذهان مردم باید در این زمینه روشن باشد.

قوه قضاییه حق مبارزه با فساد را ندارد

این اصلاح طلب خاطر نشان کرد: بنده براساس نصح صریح قانون اساسی اعلام می کنم که رسالت قوه قضاییه و وظیفه او مبارزه با فساد نیست که در این زمینه سئوال خودم را مطرح کرده بودم که قوه قضاییه حق ندارد با فساد مقابله کند چرا که ضرورت این امر با مجلس است.

زیباکلام اضافه کرد: سئوال سوم من این بود که چرا در دادگاه تشکیل شده باید معاون سیاسی و امنیتی دادستان قاضی پرونده باشد و بخواهد از معیار عدل و عدالت دور شده و حکمی خلاف یک وجهه قاضی صادر کند.

وی بیان کرد: قاضی باید سخنان دادستان، وکیل و متهم پرونده را بشنود سپس عادلانه قضاوت کرده و رأی صادر کند.

زیباکلام با بیان اینکه طرح این سه سئوال افتخار زندگی بنده است، یادآور شد: هنوز مسئولان قضایی کشور جوابی در این زمینه به من ندادند در حالی که در سایت های مختلف علیه من اتهام های بسیاری مطرح شده است.

به جای فرانسه و آلمان چرا باید به گینه و برونیی اعتماد کنیم

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای ناشناخته آفریقای جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: ما اگر آمریکا را قبول نداریم چرا باید نسبت به آلمان و فرانسه نیز بی اعتماد باشیم چرا که تنظیم روابط با این کشورها به نفع ایران است و قطعاً در تعاملات و تقویت روابط باید با هوشمندی عمل کرد.

وی گفت: نمی توان با همه دنیا سر ناسازگاری داشت و همه را متهم کرده و ورشکسته محسوب کنیم چرا که قطع رابطه با دنیا ایران را به انزوا می کشاند.

مشکل اصولگرایان بالاتر از احمدی نژاد است

زیباکلام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اصلاح طلبان نسبت به انتخابات و بسیاری از صحنه ها بدبین شده اند، افزود: اینها سئوال می کنند به چه دلیل باید رأی بدهیم و در انتخابات یک طرفه حاضر شویم.

وی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده اقتصادی در دولت احمدی نژاد فراوان تر از دوران اصلاح طلبان است، تصریح کرد: مشکل اصلی اصولگراها مشکل احمدی نژاد و رحیم مشائی است که تلاش می کنند جلوی اقدامات آنها را بگیرند.

زیباکلام با بیان اینکه مهار این دو از اولویت رفتار اصولگرایان است، خاطر نشان کرد: اگر رحیم مشائی وارد انتخابات نشود و از فیلتر شورای نگهبان نگذرد کار دولت احمدی نژاد تمام شده است و به هیچ عنوان دیگر گزینه ها رأی نمی آورند.

وی اضافه کرد: قطعاً نامزد نهایی اصولگرایان علی اکبر ولایتی خواهد بود.

اما در این مناظره حسن علوی چهره شاخص اصولگرایی نیز پاسخ هایی به اظهارات زیباکلام داد.

دشمنان اسلام پست تر از چهارپایان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این اصولگرای فعال در مناظره با زیباکلام بیان کرد: ما با هرگونه تندروی دولت اصولگرای احمدی نژاد مخالفت کردیم و حتی با توقیف روزنامه ایران و برخورد با خاطیان ویژه نامه خاتون جدیت به خرج داده و در این زمینه کار دستگاه قضایی را مناسب و مطلوب دیدیم.

حسن علوی یادآور شد: ما با هرگونه توهین به قومیت ها مخالف هستیم و آن را کار اشتباهی می دانیم.

طرفداران موسوی در کف خیابان ریزش کردند

علوی با بیان اینکه طرفداران موسوی بعد از هشت ماه فتنه طلبی در کف خیابان ریزش کردند، گفت: آنها با ادعای دروغین تقلب سعی کردند برای خود جایگاهی درست کنند اما پشت پا به آتیه خود زدند.

وی در پاسخ به سئوالی که دانشجویی پرسیده بود خواستگاه امسال شما آیت الله مصباح است، افزود: بنده به شاگردی مصباح افتخار می کنم هر چند شاگرد او نیستم و نباید به خاطر دیگران بر افراد برچسب زد.

علوی با رد این ادعا که صدای مخالفان را به چهارپایان تشبیه کردم، اظهار داشت: دشمنان اسلام را پست تر از چهارپایان می دانم که مصداق آن امروز سردمداران کاخ سفید و رژیم کودک کش اسرائیل است که به هیچ چیز رحم نمی کنند.

وی تصریح کرد: بنده به ۱۳ میلیون رأی ملت ایران به اصلاح طلبان احترام گذاشته و آنها را حامی آمریکا نمی دانم اما اینکه شخصیتی همچون موسوی، کروبی و خاتمی در رأس این جریان هستند، توهین به این ۱۳ میلیون نفر می دانم.

علوی تنها دین مورد قبول در نزد خدا را دین اسلام معرفی کرد و ادامه داد: هر کس به هر حکومتی که جلوی حکم خدا حکم مخالفی صادر کند، دیکتاتور نامیده می شود چرا که بارزترین شاخصه دیکتاتوری ایستادن در برابر خدا است.

اصلاح طلبان عرضه داشته باشند، انقلاب می کنند!

علوی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به اظهارات زیباکلام که صندوق رأی وزارت کشور جعبه جادویی است، بیان کرد: اصلاح طلبان باید به قانون و رأی مردم تمکین کنند و گر نه عرضه داشته باشند، انقلاب کنند که هرگز توان این کار را ندارند.

خاتمی کاندیدا شود قطعاً رأی نمی آورد

وی با بیان این مطلب که پایگاه رأی و محبوبیت احمدی نژاد به حداقل رسیده است، خاطر نشان کرد: ما از مشائی و احمدی نژاد احساس خطر نمی کنیم بلکه معتقدیم مشائی که احمدی نژاد آن را سرور می داند از دایره اسلام گرایی خارج شده است.

علوی در ادامه گفت: بنده خاتمی را خائن تر از موسوی و کروبی می دانم چرا که معتقدم بسیاری از تندروی ها دو ماه بعد از انتخابات توسط خاتمی انجام شد.

وی افزود: قرار نیست برای رئیس جمهوری که در این کشور هشت سال حکمرانی کرده است حکم تأیید صلاحیت صادر شود در حالی که در نظر گرفتن شرایط فعلی افراد شرط تأیید صلاحیت است.

علوی تصریح کرد: اگر خاتمی کاندیدا شود قطعاً رأی نمی آورد در حالی که قبل از کاندیداتوری او تأیید صلاحیت او در هاله ای از ابهام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در هیچ کشوری که مدعی دموکراسی باشد به مخالفان نظام و حاکمیت تأیید صلاحیت نمی دهند در حالی که خط قرمز آنها مسایل مادی و اقتصادی صرف است اما خط قرمز ما اسلام و خدا است.

علوی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به اظهارات زیباکلام در تمسخر گرفتن رابطه با گینه اضافه کرد: ما افتخار می کنیم که حامی فرانسه جنایتکار نیستیم در عوض حامی کشور مستضعفی هستیم که مستقل و آزاد است.

وی بیان کرد: ما به ارتباط با کشور برونیی و ونزوئلا که پدر آمریکا را در آورده است، افتخار می کنیم.

علوی با بیان اینکه دفاع از حق هسته ای یکی از الزامات سربلندی ایرانیان است، یادآور شد: آنهایی که در دوران اصلاحات برای خرید سه سانتریو فیوژ کمر خم کردند باید در برابر این ملت خجالت بکشند و قطعاً تاریخ قضاوت می کند که چه دولت هایی به این ملت خیانت کردند.

وی با بیان این مطلب که ملی گرایی مرده باد و اسلام خواهی زنده باد، ادامه داد: آنهایی که امروز تقابل بهار عربی و بیداری اسلامی را مطرح می کنند باید بدانند که استکبار جهانی هیچ وقت حامی آزادیخواهان نبوده و اصلاح طلبانی که در مجلس ششم طرح حمایت از طالبان را در حمله آمریکا به افغانستان مطرح کردند و یا به صدام برادر گفتند در برابر این ملت خجالت زده هستند.

علوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز به معنای واقعی آمریکا و غرب در سراشیبی سقوط قرار گرفته و نابودی آنها حتمی است در حالی که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندانه در صحنه وجود دارد و از هیچ چیزی نیز هراسی به دل راه نمی دهد.

در این مناظره سه ساعته بین زیباکلام و علوی که بارها مورد تشویق دانشجویان قرار گرفتند مباحث تقابلی و برخی بدرفتاری ها و بداخلاقی ها مشاهده شد.