به گزارش پارس ، نعمت الله ترکی در گفتگو با (ایسنا) ، درباره تعویق پرداخت وام های ازدواج که اواخر سال گذشته اعلام شد، افزود: امسال کارگروه بخش تسهیلات استان خبرهای خوبی را وعده داده است.

وی افزود: بانک های عامل ملزم شده اند تا از منابع تسهیلات داخلی خود درصدی را برای وام های ازدواج تخصیص دهند تا متقاضیان بتوانند وام خود را دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران علت توقف ثبت نام و پرداخت وام های ازدواج را تغییرات در نرخ ارز و همچنین ثبت نام متقاضیان از سال گذشته عنوان کرد و گفت: در مقطعی مشکلاتی پیش آمد، اما بانک ها به دنبال منابعی بودند تا بتوانند پرداخت وام ها را در دستور کار قرار دهند.

ترکی تاکید کرد: بر اساس آخرین تصمیمات، مقرر شده بانک ها طبق سقف و رقم سال گذشته، پرداخت وام های ازدواج را از سر بگیرند.

برنامه ای برای افزایش قیمت لبنیات، گوشت و مرغ نداریم

به گزارش ایسنا، معاون برنامه ریزی استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار استان هیچ گونه برنامه ای را مبنی بر افزایش قیمت لبنیات، گوشت و مرغ ندارد، گفت: تا زمانی که شرایط خاص و اتفاق ویژه ای پیش نیامده، برنامه ای برای افزایش قیمت ها نخواهیم داشت.

ترکی درباره آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار، گفت: آنچه که باعث تغییر قیمت لبنیات می شد، تغییر در فرآورده های نهاده های دامی بود و با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ گونه افزایشی در قیمت نهاده ها نداریم، قیمت های لبنیات نیز افزایش نمی یابد.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: قیمت ها در صورتی تغییر خواهد کرد که جهاد کشاورزی نتواند نهاده های مورد نیاز دامداران را تامین کند. بنابراین تا زمانی که نهاده با قیمت مصوب در اختیار دامداران قرار می گیرد، اتحادیه لبنیات حق هیچ گونه افزایش قیمت ها را نخواهد داشت.

ترکی ادامه داد: در حال حاضر قیمت های فعلی، متعادل و منطقی است و قیمت مرغ طبق تعرفه تنظیم بازار، بین ۵۳۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان است.

وی گفت: هر کدام از مجموعه های تولیدی که نیاز به نهاده دامی داشته باشند، می توانند مراجعه کنند و با همان قیمت مصوب، نهاده های مورد نیاز خود را دریافت کنند، لذا هیچ گونه دلیلی برای افزایش قیمت ها وجود ندارد.

معاون برنامه ریزی استاندار تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنظیم بازار برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد و تنها در شرایطی ممکن است که قیمت ها با تغییر مواجه شود که شرایط پیش بینی نشده ای رخ دهد.

به گفته ترکی، کشتارهای دام زنده برای تامین گوشت قرمز آغاز شده و بر اساس قیمت مصوب، گوشت گرم قرمز در اختیار شهروندان قرار می گیرد، به طوری که یکی از کشتارگاه ها در حال حاضر کشتار حدود ۲۸۰ راس دام سنگین را از روز گذشته آغاز کرده و با قیمت مصوب ارائه می کند، به طوری که گوشت مخلوط با قیمت ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان به دست مشتریان خواهد رسید.

وی ادامه داد: مقرر شده روزانه ۲۸۰ راس دام سنگین ذبح شود و گوشت گرم قرمز به دست شهروندان تهرانی برسد. ضمن آنکه بخشی از این کشتار نیز در فروشگاه های زنجیره ای و همچنین میادین عرضه مستقیم به صورت بسته بندی شده و کاملا بهداشتی توزیع خواهد شد.