شاهین نوش آبادی با بیان اینکه شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی هفته گذشته به شهرستان‌ها ابلاغ شد گفت: ثبت نام این دانش آموزان از هفته گذشته آغاز شده و تا انتهای شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این شیوه نامه دو بند وجود دارد تحت عنوان بندهای الف و ب؛ در بند الف به روند ثبت نام دانش آموزان دارای مدارک هویتی اشاره شده و در بند ب این شیوه نامه، روند ثبت نام آن دسته از دانش آموزان اتباع را داریم که مدارک هویتی در دست ندارند.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان مشمول بند الف مشکلی برای ثبت نام ندارند و می‌توانند با در دست داشتن مدارک خود به مدارس محل سکونتشان مراجعه و ثبت نامشان را انجام دهند اظهار کرد: اما آن دسته که مشمول بند ب می‌شوند، باید برای ثبت نام معرفی‌نامه‌های پزشکی و تحصیلی دریافت کنند. این گروه باید ابتدا به دفاتر کفالت مراجعه کرده، فرم‌های مربوط را دریافت کنند و سپس به مراکز وزارت بهداشت بروند و معایناتی از قبیل غربالگری و واکسیناسیون را انجام دهند.

نوش آبادی افزود: البته این گروه از دانش‌آموزان که سال گذشته موفق به طی این مراحل شدند و در مدارس ثبت نام کرده‌اند باید توجه داشته باشند که این معرفی نامه‌ها تاریخ یکساله دارند و لازم است که مجدد به دفاتر کفالت مراجعه کنند و معرفی‌نامه جدید بگیرند.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال حدود 400 هزار نفر دانش آموز اتباع خارجی در مدارس ثبت نام کنند گفت: هزینه سالیانه تحصیل اتباع در کشور به 850 میلیارد تومان می‌رسد، البته دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جاری مانند دانش آموزان ایرانی ثبت نام می‌شوند و تنها هزینه‌هایی چون کتاب و بیمه را می‌پردازند.