به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار منتظرالمهدی در جدیدترین اظهارنظرش که ۲۷ اردیبهشت ماه انجام شد با بیان اینکه باید تلاش کنیم سینما تقویت شود و اگر درصدی خطا می کنند، نباید به آن دامن زده شود، گفت: تعامل پلیس با سینماگران مثبت است و هر موقع اراده کردیم، آنان پای میز حاضر بودند.

منتظرالمهدی درباره" وضعیت سینمای ایران" با بیان اینکه سینماگران، اندیشمندانی متعهد و پایبند به اصول هستند، گفت: درهر مجموعه عده کمی وجود دارد که رفتاری هنجارستیز و پوششی خارج از عرف دارند، اما در کل سینماگران، اندیشمندانی متعهد هستند.

به گفته معاون اجتماعی ناجا، بنا به درخواست سینماگران، آنان اواسط اردیبهشت ماه با فرمانده ناجا دیدار و نشستی خواهند داشت.

در حالی معاون اجتماعی ناجا از درخواست سینماگران برای دیدار با فرمانده ناجا سخن می گوید که پیگیری خبرنگار سینمایی ایسنا درباره ی حضور سینماگران و اینکه کدام طیف یا گروه از سینماگران این درخواست را داده اند تاکنون به نتیجه روشنی نرسیده است، البته برخی همچون همایون اسعدیان - رییس کانون کارگردانان سینما - که سال گذشته در نشست تعاملی سینماگران با نیروی انتظامی حاضر شده بودند، از برگزاری یا درخواست این نشست ابراز بی اطلاعی کردند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته اواخر مرداد ماه و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در پی درخواست ۷ سینماگر مبنی بر برگزاری یک نشست تعاملی با نیروی انتظامی، این نشست برگزار شد. نشستی که بدون حضور خبرنگاران و مدیران سینمایی با حضور سینماگران مختلفی ترتیب یافت.

از سینماگرانی که در این نشست سخنرانی کردند از فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، منوچهر محمدی و رویا تیموریان می توان نام برد و در ادامه پس از سخنرانی این سینماگران بیژن نوباوه و سردار بهمن کارگر - معاون سابق اجتماعی نیروی انتظامی - سخنرانی کردند که البته سخنان آنها درباره ی وضعیت سینمای کشور، نارضایتی و انتقاد برخی از سینماگران حاضر را در پی داشت.

به گزارش ایسنا، برخی سینماگران در پایان نشست، پیرو برخی مباحث مطرح شده، با گله و دلخوری این نشست را ترک کردند.

پیش تر، اوایل تیر ماه سال گذشته، هفت نفر از اهالی سینما (داود رشیدی، همایون اسعدیان، داریوش فرهنگ، فرهاد توحیدی، سیروس الوند، محمدعلی سجادی و محمد سریر) در نامه ای به معاون اجتماعی نیروی انتظامی، برگزاری جلسه ای رودررو با جمعی از سینماگران را در راستای حل برخی ابهامات و مشکلات به وجود آمده خواستند.

در همان مقطع فرهاد توحیدی به عنوان یکی از امضاءکنندگان نامه ی اخیر سینماگران به نیروی انتظامی به ایسنا گفته بود: « می خواهیم مشخص کنیم چه کسانی با چه ماموریت هایی می توانند درباره ی مسائل فرهنگی اظهارنظر کنند و تبعات ورود نهادهای مختلف به فضای فرهنگی چیست؟ ! »

وی می گفت: « نیت من به شخصه این بود که با توجه به اظهارنظرهای مختلف و بعضا سوال برانگیز درباره ی سینما و سینماگران که از سوی مسوولان نیروی انتظامی طی چند وقت اخیر مطرح شده است، لازم می دانستیم که دوستان سوءتفاهم ها را در مورد این اظهارات برطرف کنند. اظهاراتی که به گمان ما زمینه و بستر مناسبی نداشت و به نظر خیلی به جا نبود. »

در همان مقطع انتشار نامه ابتدا مقرر شد جلسه ای برگزار شود اما در پی بروز برخی مباحث در زمینه بحث انحلال خانه سینما و برگزاری این جلسه، لغو شد. در همان مقطع هم، رییس اداره سینمایی ناجا درباره ی لغو نشست تعاملی پلیس و سینماگران گفته بود: « برخی این موضوع را به اتفاقی صنفی تبدیل کردند که به همین دلیل این جلسه لغو و در نزدیک ترین فرصت برگزار می شود. » و سرانجام اواخر ماه رمضان در مرداد ماه این نشست برگزار شد.