به گزارش پارس ، به نقل از مهر، حجت الله ملاصالحی در جریان جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر در پاسخ به انتقادات اعضای شورای نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه گفت: در زمان مدیریت کرباسچی در شهرداری این زمینها ۴۰ قطعه شد و به ۴۰ ارگان واگذار شد که در حال حاضر تنها ۵ نهاد در این زمینها ساخت و ساز کرده اند و توانسته ایم ۳۵ نهاد دیگر را از زمینهای عباس آباد لغو سند کنیم.

وی ادامه داد: مطالبات نهادهایی که از تپه های های عباس آباد کنار گذاشته شده اند اعداد سنگینی است که در دادگاه ها نیز به همین دلیل من را محکوم کرده اند.

وی ادامه داد: برخی از این نهادها بانکها هستند که به دلیل کنار گذاشته شدن از این پروژه و پرداخت هزینه های زمین طراز های مالی آنها بر هم خورد و معلوم نیست که چه کسی باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

ملاصالحی با بیان اینکه برخی از این زمینها به تصرف ارگانهایی در آمده که حتی هزینه ای بابت زمین پرداخت نکرده اند گفت: ستاد اجرایی امام ۴۵۰ هزار متر مربع از این زمین ها را مصادره کرده و حتی بخشی از آن را متری ۶ میلیون تومان به بانک مرکزی فروخته است. بخش دیگری از این زمینها در اختیار بنیاد مستضعفان است. ما در دادگاهها این تصرفات را محکوم کردیم ولی توجهی به آن نشده است.

وی در ادامه در خصوص پرداخت اجاره بهای زمینهای تصرف شده توسط اداره برق گفت: ۳۴ هزار متر زمین در اختیار اداره برق قرار داشت که اجاره خود را پرداخت نمی کرد که پس از محکومیت در دادگاه مبلغ تعیین شده از حساب آنها کسر شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اهمیت زمینهای اراضی عباس آباد گفت: این زمینها ریه تنفسی شهر تهران هستند اما به دلیل ساخت و سازهای بی مورد مانع استفاده صحیح از این زمینها هستند.

وی با اشاره به مخالفت شورا نسبت به ساخت و ساز بانک مرکزی در این زمینها گفت: با وجود مخالفت های ما بانک مرکزی با رای کمیسیون ماده ۵ اجازه ساخت و ساز را گرفت حالا نیز نسبت به ساختمان سازی خود این سازمانها اعتراض داریم و مطمئنا پارکینگهایی که ساخته می شوند در اختیار مردم قرار نمی گیرند.

چمران با انتقاد از ساخت و ساز برخی از بانکها در این منطقه گفت: ساختمان راه آهن قرار بود تبدیل به هتل شود اما دیدیم که سرانجام ساختمان راه آهن شد.