به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، کی از نکاتی که در سریال پایتخت ۲ به آن اشاره شد موضوع فروش کلیه برای تامین هزینه های زندگی بود. گر چه در این سریال به همه ابعاد این موضوع پرداخته نشده و قرار هم نبود پرداخته شود. در زیر به چند نکته به اختصار اشاره می شود:

۱- باور کنیم که عده‎ ایی از مردم در کشور برای تامین هزینه‎ های زندگی خود مجبور به فروش عضوی از بدن خود از جمله « کلیه» خود هستند. شاید برخی از ما نوشته‎ هایی را روی دیوار هر به ویژه دیوارهای نزدیک به مراکز یا انجمن‎ های بیماران کلیوی یا بیماران خاص دیده باشیم که حاکی از اعلام آمادگی برای فروش کلیه است.

۲- عده‎ ای هم به بهانه فروش کلیه به نیازمند پیوند کلیه حسابی کلاهبرداری می‎ کنند و به اصطلاح خانواده‎ ها را « سرکیسه» می‎ کنند. خانواده‎ ها هم که نیازمند کلیه هستند مجبورند به هر شکلی شده آنها را راضی کنند. در حالی که بسیاری از گروه از به اصطلاح فروشنده‎ ها، کلیه را نمی‎ فروشند فقط از شرایط خانواده سوءاستفاده می‎ کنند و هزینه‎ های زیادی را به آنها تحمیل می‎ کنند.

۳- عده‎ ای هم دلالان کلیه هستند. این افراد کسانی هستند که راه و چاه کار را بلدند. مراکز را می شناسند. مقررات را بلدند و… اما این افراد از دو طرف فروشنده و خریدار سوءاستفاده می‎ کنند. موضوعی که در سریال پایتخت ۲ به خوبی نشان داده شد.

۴- عدم آشنایی با منابع اجتماعی هم از مشکلات دیگری است که موجب می‎ شود تا از مردم سوءاستفاده شود.

توجه به این موضوع در سریال پایتخت ۲ هم در نوع خود جالب بود.