به گزارش پارس به نقل از مهر،   این تابلوی مشهور را خانواده سلطنتی قطر به قیمت ۵۰ میلیون پوند از یک مجموعه دار انگلیسی خریداری کرده است.

خاندان سلطنتی قطر موفق شد با وجود تلاش دولت بریتانیا برای نگهداری این تابلو در این کشور، مقدمات لازم برای بردن این تابلو به قطر را فراهم کند. این تابلو از سال ۱۹۲۴ در بریتانیا نگهداری می شد.

اثر با ارزش پیکاسو قرارست ماه آینده راهی قطر شود. خانواده ابرکانوی از ولز این تابلو را سال پیش در حراجی کریستی برای فروش ارایه کرد. پس از این که قیمت پیشنهادی خریدار در حراجی مورد موافقت قرار گرفت، دولت سعی کرد تا با وضع موانع موقتی و بالا بردن عوارض خروج، مانع بیرون بردن این تابلو از بریتانیا شود. با این حال مدت این محدودیت ایجاد شده در ماه دسامبر به پایان رسید.

بارنابی رایت بنیانگذار کمپانی" هنر قرن بیستم" که تا کنون یک نمایشگاه از آثار سال های اولیه خلاقیت پیکاسو ترتیب داده، در این زمینه گفت همواره خروج آثار بزرگ از کشور مایه شرمساری است. او گفت این تابلو که سال ۱۹۰۱ کشیده شده از اهمیت زیادی برخوردار است چون مربوط به دوره ای است که پیکاسو به کشیدن نقاشی های آبی علاقه مند بود.

قطر در سال های اخیر به یکی از سه کشور اصلی برای خرید آثار مهم تبدیل شده و مجموعه سلطنتی این کشور آثار مهمی از جمله" بازی کنندگان با ورق" اثر پل سزان را چندی پیش به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.