نشست خبری هفدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و جمع خوانی قرآن کریم دوشنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۲ با حضور حجت الاسلام « غلامرضا محمدزاده» مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان تهران و « ولی یاراحمدی» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه در اداره کل اوقاف استان تهران برگزار شد.

برگزاری این مسابقات سومین برنامه ما در سال ۱۳۹۲ است

به گزارش پارس به نقل از فارس، در ابتدای این نشست، محمدزاده برگزاری این مسابقات را سومین برنامه اداره کل استان تهران در سال ۱۳۹۲ بیان کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ طرح های « آرامش بهاری» ، « سوگواره یاس نبوی» از سوی این اداره کل اجرا شده و سومین برنامه ما برگزاری هفدهمین دوره مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و جمع خوانی قرآن کریم است.

وی با اشاره به اهمیت اذان در صدر اسلام اظهار داشت: جهان اسلام از بدو ظهور جایگاه ویژه ای برای اذان قائل بود و پیامبر مکرم اسلام (ص) برای خود مؤذن اختیار کرده بود، همچنین جایگاه مأذنه در معماری ما به خوبی جا افتاده و در همه مساجد شاهد ایجاد یک جایگاه مشخص برای مؤذن هستیم، این موضوعات نشانه اهمیت اذان در اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره این مسابقات گفت: مسابقات سراسری اذان، ابتهال، مدیحه سرایی و جمع خوانی قرآن کریم از ۲۹ فروردین ماه لغایت ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ در تالار اندیشه و به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

برگزاری ۲۰ جلسه تخصصی برای برگزاری مطلوب مسابقات

محمدزاده از برگزاری بیست جلسه تخصصی برای برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ جلسه تخصصی به همراه ۲۸۰ ساعت کار برای برگزاری شایسته این مسابقات انجام شده است، همچنین تلاش می کنیم که استان تهران به عنوان ام القرای کشور، بهترین دوره این مسابقات را از ابتدا تاکنون برگزار کند.

وی از برگزاری هفدهمین دوره مسابقات در دو گروه خواهران و برادران خبر داد و گفت: این مسابقات در دو گروه خواهران و برادران برگزار می شود، البته خواهران در مسابقات اذان شرکت نمی کنند، همچنین در این دوره از رقابت ها، چهارمین دوره مسابقات ابتهال و پنجمین دوره مسابقات مدیحه سرایی ویژه خواهران برگزار می شود.

وزیر ارشاد میهمان ویژه مسابقات اذان و ابتهال

مدیرکل اوقاف استان تهران از دعوت وزیر ارشاد برای حضور در این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات با پیام آیت الله « بوشهری» آغاز و وزیر ارشاد از میهمانان این رقابت ها است.

محمدزاده در خصوص زمانبندی برگزاری مسابقات گفت: سه روز اول این مسابقات با برگزاری رقابت های خانم ها و دو روز آخر با برگزاری مسابقات برادران پیگیری می شود، همچنین ویژگی مسابقات امسال، افزایش شرکت کنندگان تهرانی نسبت به سال قبل است که طی آن ۱۱۰۰ مؤذن از استان تهران در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

وی از ایجاد یک دکور ویژه برای مسابقات اذان در این مسابقات خبر داد و گفت: برای اولین بار در این مسابقات، شرکت کنندگان در رشته اذان در یک مأذنه به اجرای اذان خواهند پرداخت.

پخش زنده مسابقات از سیمای قرآن

مدیرکل اوقاف استان تهران در پایان از پخش زنده این مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد.