به گزارش پارس به نقل از فارس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی مجموعه ای ۴ جلدی را به نمایشگاه کتاب می آورد که انتشار چنین مجموعه هایی در میان کتاب های منتشر شده پس از انقلاب تقریبا بی سابقه است.

در این مجموعه ۴ جلدی شکل گیری و تاسیس نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و نحوه فعالیت آنها پس از انقلاب اسلامی بررسی شده و تاریخچه نسبتا مفصلی از تشکیل این نهادها در این مجموعه آمده است. همچنین در این مجموعه ۴ جلدی ماجرای بعضی از پرونده های بحث برانگیز و موضوع های جنجالی امنیتی دهه ۶۰ که همیشه درباره آنها بحث بوده و هم اکنون نیز محل مناقشه و بحث است، روشن می شود. پرونده هایی چون ماجرای گروهک فرقان و انفجار نخست وزیری از جمله پرونده هایی که در این کتاب سعی شده ابهام و حواشی آنها کنار زده شود.

محمد مهدی رحیمی معاون فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره اهمیت و ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه گفت: برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، صدها سند منتشر نشده امنیتی درباره پرونده های امنیتی اوایل انقلاب در این مجموعه ۴ جلدی منتشر می شود که مجموعه ای از ناشنیده ها و ناگفته ها است.

وی افزود: تاکنون در حوزه مسائل و اتفاقات امنیتی در تاریخ معاصر کشور انتشار این حجم از اسناد مستند و مستدل بی سابقه بوده است که این کتاب منشاء رویکردها و تحول های جدید در این حوزه است.

به گفته معاون فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ممکن است برای این ۴ کتاب برنامه رونمایی برگزار شود. همچنین هر یک از جلدهای این مجموعه عنوان جداگانه ای دارد و اطلاعات بیشتر در آینده توسط مرکز اسناد اعلام خواهد شد.