حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ابتدای نود و هفتمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در کمتر از سه ماه گذشته در مجموعه 31 استان کشور 34 هزار و 646 کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، اظهار داشت: اگر این مواد مخدر داخل کشور توزیع می‌شد و به دست جوانان می‌رسید می‌توانست مرگ تدریجی را به همراه داشته باشد. قوه قضاییه ناچار به برخورد با سوداگران مرگ است.

وی خاطرنشان کرد: از این مقدار مواد مخدر کشف شده 939 کیلوگرم هروئین، 88 کیلوگرم شیشه و نزدیک به 168 کیلوگرم کراک کشف و ضبط شد. یعنی بیش از هزار کیلوگرم از این مواد کشف شده مواد مخدر خطرناک بود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: مدعیان حقوق بشر که همیشه فریاد و ندای حقوق بشر سرمی‌دهند که چرا جمهوری اسلامی ایران چنین افرادی برخورد و مجازات می‌کند زمانی‌که این کشفیات صورت می‌گیرد ساکت می‌مانند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در این مدت هفت نفر از افرادی که به اعدام محکوم شده بودند اظهار ندامت و پشیمانی کردند، تصریح کرد: بعد از احراز جرم این افراد آنها حاضر شدند سایر مجرمان در این حوزه را به دستگاه قضایی معرفی کنند که تعدادی از مجرمان معرفی شدند و احراز شد که این هفت نفر پشیمان هستند و همچنین در برنامه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و تربیتی زندان نیز همکاری داشتند و برخی از این افراد تعدادی جزوات قرآن را حفظ کردند که با درخواست روسای دادگستری مجازات آنها از اعدام به حبس ابد تغییر یافت و پیشنهاد یک درجه تخفیف برای آنها انجام شد.

وی افزود: در گزارشی که در سال 94 از استان‌های کشور گرفته‌ایم تعداد 33 هزار و 402 پرونده در مورد زمین‌خواری تشکیل شد که اکثراً بلکه شاید قریب به اتفاق این پرونده‌ها شاکی خصوصی یا مدعی‌العموم در آن وارد شد. از این تعداد 19 هزار و 990 پرونده به حکم رسید و حکم برای آنها صادر شد که البته این احکام قطعی نیست و در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد. تعداد 8 هزار و 222 قلع و قمع در این احکام صادرشد و 37 هزار و 297 هکتار از زمین‌هایی که تصرف شده بود رفع تصرف شد و به منابع طبیعی و سایر ارگان‌های مربوطه اعاده شد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در این پرونده‌ها تعداد 22 هزار و 763 نفر در مجموع تحت تعقیب قرار گرفتند البته این تعداد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند.