همایش غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان این شهرستان در فرهنگسرای شهر وحیدیه برگزار شد.

خدامعلی نورانی در این همایش ضمن هشدار نسبت به خطرات ناشی از افزایش آسیب‌های اجتماعی و عادت به بی‌تفاوتی در جامعه به این معضلات اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین رکن در بهبود شرایط جامعه است.

وی با اشاره به وظایف مادران در تربیت فرزندان خواهان آموزش آنان در مشارکت‌های اجتماعی با رویکرد خیرخواهانه و مسؤولانه شد تا بتوانند در آینده در بهبود وضعیت اجتماعی کشور نقش‌آفرین باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار بیان کرد: بنده به‌عنوان یک مدیر اجتماعی اعتقاد دارم ریشه بسیاری از مشکلات، اجتماعی است و حل بیشتر مشکلات در حوزه‌های مختلف حتی اقتصادی بدون حل مسائل اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ما فرزندان خود را مسؤولیت‌پذیر و قانونمند و مقید به رعایت حقوق دیگران تربیت نکنیم، نمی‌توانیم بهبود شرایط مدیریتی را در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

نورانی تصریح کرد: بنابراین تربیت نیروی انسانی از کودکی برای بهبود وضعیت از ضرورت‌های امروز جامعه ما است، علاوه بر خانواده، مسؤولین نیز باید نسبت به موضوعات اجتماعی حساس باشند و پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ابراز کرد: در این جهت NGOها و مؤسسات مردم‌نهاد می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند و باید قبول کنیم هیچ نهادی به‌تنهایی قادر به حل مسائل اجتماعی نیست، بنابراین همکاری‌های فرابخشی و همگرایی نهادهای دولتی و غیردولتی برای پیشبرد برنامه‌ها از ضروریات است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار در پایان متذکر شد: ما امروز در این همایش شاهد این همکاری و همگرایی بین بهزیستی، شهرداری شهر وحیدیه و مؤسسات مردم‌نهاد، کلینیک مددکاری همای رحمت و مؤسسه مهرآفرین هستیم و امیدوارم این شروعی باشد برای برنامه‌های آینده.