به گزارش پارس به نقل از فارس از بوشهر شاپور رستمی صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه های اجرایی استان بوشهر گفت: این نخستین بار است که مدیریت ارشد استان در بحث حوادث و سوانح با این شدت در مرکز کانون حادثه حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه برای خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان ۸ منطقه در شنبه تعریف شده است، گفت: مسئولان این نقاط موظف هستند ضمن شناسایی نیازهای زلزله زدگان اقلام مورد نیاز در اسرع وقت تامین و در اختیار آنان قرار دهند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از حل مشکلات تاسیسات زیربنایی مناطق زلزله زده خبر داد و تصریح کرد: در تمام شهرها و روستاهای زلزله زده امکانات زیربنایی شامل آب، برق و گاز مهیا شده و راه های مواصلاتی این نقاط نیز بازگشایی شده است.

رستمی تامین روشنایی معابر شهرها و روستاهای آسیب دیده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: روشنایی معابر این نقاط آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت آینده روشنایی این شهرها و روستاها تامین می شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ سرویس بهداشتی برای نصب تامین شده است، گفت: با هماهنگی به عمل آمده با وزارت دفاع و پشتیبانی قرار شد این وزارتخانه سرویس های بهداشتی و حمام مورد نیاز مناطق زلزله زده در اسرع وقت تامین کند و در اختیار ستاد قرار دهد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تامین آرد مورد نیاز خانوارهای آسیب دیده خبر داد و بیان کرد: قرار شد ضمن تامین آرد مورد نیاز نانوایان به صورت رایگان، ۶۰۰ کیسه آرد در اختیار کسانی که متقاضی پخت نان محلی در منزل خود دارند، در اختیار این افراد به صورت رایگان قرار گیرد که از امروز این فعالیت آغاز می شود.