به گزارش پارس به نقل از مهر، وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران با تولید ۴۴۷۳ مقاله در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۳ تولید علم رشته شیمی در جهان و رتبه اول را در منطقه به دست آورده است.
 
به گفته مهراد، ترکیه که تا سال ۲۰۱۱ میلادی رغیب جدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه از نظر تولید علم بود در همین سال گرچه از نظر آمار کلی در رتبه ۱۹ جهان و دوم منطقه بعد از ایران قرار دارد، در علم شیمی نیز با تولید ۲۴۴۰ مقاله موفق شد رتبه ۲۰ تولید علم جهان را در رشته شیمی کسب کند؛ ترکیه در رشته علم شیمی ۷ مرتبه عقب تر از ایران است.
 
سرپرستISC گفت: جالب است بدانیم کشورهایی مانند لهستان، تایوان، استرالیا، برزیل، سوئیس و هلند نیز به ترتیب رتبه ۱۴ تا ۱۹ تولید علم شیمی را در دست دارند که کشورهایی هستند به نوبه خود توسعه یافته اما نکته حائز اهمیت اقتدار علمی کشور ایران است که از نظر آمار و از نظر میزان تولیدات علمی برتر از کشورهای یاد شده قرار دارد.
 
مهراد ادامه داد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای اسلامی، رتبه اول در علم شیمی را بدست آورده و بعد از ترکیه که حائز مقام دوم کشورهای اسلامی است، کشورهایی مانند عربستان سعودی، مالزی و مصر به ترتیب با تولید ۱۵۲۲ مقاله، ۱۴۲۶ مقاله و ۱۳۸۲ مقاله دارای رتبه های سوم تا پنجم هستند.
 
وی میزان تولید علم رشته شیمی دانشمندان ایران را با تولیدات علمی تعدادی از کشورهای خاورمیانه مقایسه کرد و گفت: ایران با ۴۴۷۳ مقاله دارای مقام نخست و ترکیه، عربستان سعودی، مصر و فلسطین اشغالی به ترتیب با تولید ۲۴۴۰ مقاله، ۱۵۲۲ مقاله، ۱۳۸۲ مقاله و ۱۰۲۳ مقاله به ترتیب دارای رتبه های دوم تا پنجم است.