به گزارش پارس به نقل از ایسنا - طنز روز

رضا ساکی

نگاهی به برنامه های یکی دیگر از نامزدها می کنیم. آقای قالیباف نیاز به معرفی ندارند. ایشان شهردار شهیر شهر تهران هستند و برای رییس جمهور شدن وارد صحنه شده اند. آقای شهردار از طرفداران خبرگزاری ایسنا هستند و آن طوری که نزدیکان شان می گویند، صبح ها قبل از صبحانه خوردن، اول ایسنا را می بینند، بعد صبحانه میل می کنند! گاهی هم خبرهای شهرداری را در طول روز چندین بار رفرش می کنند تا مطمئن شوند چیزی تغییر می کند یا نه!

آقای دکتر در مصاحبه ای بعد از بیان ایده های اقتصادی برای نجات کشور گفته اند: « با این وضعیت اگر ده ها اقتصاد دان هم بیایند، نمی توانند مشکل کشور را حل کنند. »

من همیشه فکر می کردم که اتفاقا مشکل ما در اقتصاد این است که به صورت گروهی کار نمی کنیم و اقتصاد را به میل شخصی پیش می بریم و به حرف و نظر دیگران توجه نمی کنیم! حالا آقای شهردار می گویند کار تیمی هم جواب نمی دهد و اگر ده ها اقتصاد دان هم بیایند، نمی توانند مشکل کشور را حل کنند! به هر حال در زمین یا باید تک روی کرد یا باید به یکی پاس داد. حالا آقای دکتر چطور می خواهد اقتصاد را درست کند، خدا می داند. شاید می خواهد همین طور توپ را زیر پای خود نگه دارد که در این صورت رقبا توپ را خواهند ربود!

ایشان در ادامه افزوده اند: « درست است که چالش اصلی ما اقتصادی است، اما راه حلش اقتصادی نیست! »

با دکتر موافقم. در کشور ما راه حل چالش های فرهنگی، سیاسی است. راه حل چالش های سیاسی، اجتماعی است و راه حل چالش های اجتماعی، ورزشی. اما راه حل چالش اقتصادی چیست؟ این مهم است! دکتر عقیده دارد سوءمدیریت بلای جان اقتصاد شده است. یعنی برای عبور از چالش اقتصادی باید مدیریت به خرج بدهیم. مدیریت در اقتصاد یا مدیریت اقتصادی هم یعنی این که مثلا دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران را با هم ادغام کنیم و بعد از دو سال دوباره جدا کنیم!

آقای قالیباف همچنین وعده داده اند: برای اقشار کم برخوردار جامعه بویژه در روستاها « یارانه ی کار» می دهم تا به وسیله یارانه کار، به مقوله کشاورزی رونق داده شود!

معلوم است آقای دکتر به شدت مسأله ی انتخابات را جدی گرفته اند و با جدیت وارد صحنه شده اند! به همین دلیل هم بحث شیرین مالی را ضمیمه ی طرح شان کرده اند. اصلا مردم کشته مرده ی وعده های پولی هستند و چه وعده ا ی بهتر از یک یارانه ی دیگر. آفرین آقای دکتر هدف را خوب انتخاب کرده اید! اسم خوبی هم برایش گذاشته اید، یارانه ی کار، از وعده ایجاد اشتغال که بهتر است!

باقی بقای تان.