به گزارش پارس به نقل از ایسنا، این کارگردان جوان تئاتر ادامه داد: به هر حال نمایش ما درباره یک واقعه تاریخی و سیاسی است و مانند هر رویداد سیاسی و اجتماعی دیگری دیدگاه ها و نظرات گوناگونی درباره آن وجود دارد تا جایی که برخی معتقدند ۲۸ مرداد سال ۳۲ اصلا کودتایی اتفاق نیفتاده و… اما ایثار ابومحبوب نویسنده این متن پژوهش های بسیار زیادی انجام داده و منابع متعددی را مطالعه کرده است و در اجرا هم تلاش کرده ایم قضاوتی نداشته باشیم.

ذوقی اضافه کرد: در اجرای نمایش اصلا به سراغ اسطوره سازی نرفته ایم و دکتر مصدق در کنار ماجراست چرا که راوی نمایش ما تلفن چی منزل ایشان است و ما موضوع را از طریق این کاراکتر روایت می کنیم.

او با اشاره به حساسیت های بالای در پرداختن به موضوعات سیاسی و اجتماعی افزود: در تئاتر ما خیلی به موضوع کودتای ۲۸ مرداد و دکتر مصدق پرداخته نشده است از سوی دیگر این نمایش به نوعی یک تئاتر مستند درباره وقایع سیاسی و اجتماعی است که نظرات متعددی درباره آن وجود دارد.

ذوقی که پیش از این همین نمایش را در فستیوال مونولوگ گروه تئاتر « لیو» اجرا کرده بود، این فستیوال را مهم ترین رویداد تئاتر خصوصی در سال های اخیر دانست و یادآور شد: نمایش ما در سومین دوره این فستیوال اجرا شد و جز سه برگزیده آن بود و جایزه مان گرفتن نوبت اجرای عمومی بود، با این حال دو سال برای گرفتن این جایزه انتظار کشیدیم ضمن اینکه اشکان جنابی یکی دیگر از برگزیدگان آن فستیوال هم هنوز نتوانسته نوبت اجرای عمومی بگیرد.

او با تقدیر از گروه تئاتر « لیو» در برپایی فستیوال های مونولوگ ادامه داد: شاید این فستیوال مهم ترین اتفاق تئاتر خصوصی در سال های اخیر بوده است. گروه تئاتر « لیو» با تمام مشکلات توانستند روی پای خود بایستند. از سوی دیگر با برگزاری این فستیوال یکسری نمایشنامه های جدید و اورجینال نوشته شد.

ذوقی درباره تاثیر برگزاری فستیوال تئاتر « لیو» در معرفی استعدادهای جوان تئاتر خاطرنشان کرد: این جریان کمک کرد تا جوانانی که نمی توانستند آثارشان را در دیگر فضاها عرضه کنند، شناسایی شوند و اثرشان معرفی شود.

این کارگردان جوان تئاتر درباره ادامه برگزاری فستیوال های مونولوگ گروه « لیو» گفلت: طبیعتا جوانانی که در این رویداد شرکت داشتند، خواهان ادامه آن هستند اما در حال حاضر گویی هیچ انگیزه بیرونی وجود ندارد و سالنی در اختیار برنامه های این گروه قرار نمی گیرد شاید عده ای این فستیوال را رقیبی برای خود می دانند.

حسین ذوقی خاطرنشان کرد: این فستیوال نه برای گروه لیو و نه برای شرکت کنندگان منافع مالی نداشته اما شوقی که ایجاد می کرد بهترین انرژی و انگیزه برای ادامه این فعالیت ها بود.

او که برای اجرای این نمایش دو سال انتظار کشیده در این باره نیز توضیح داد: به هر حال روال کارهای اداری قدری زمان بر است و خوشبختانه مدیر تالار استاد انتظامی، خانم نوری شاد خیلی به ما کمک کرد تا توانستیم نوبت اجرا بگیریم.

ذوقی در پایان این گفت وگو با اشاره به اینکه نمایش اش در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد اجرا می شود، از تخفیف ویژه این نمایش برای تماشاگران بالای ۶۰ سال خبر داد و گفت: خانم ها و آقایان ۶۰ سال به بالا از تخفیف ویژه ای برخوردار می شوند.

به گزارش ایسنا، نمایش« این نوبت از کسان» نوشته ایثار ابومحبوب است که با کارگردانی حسین ذوقی اجرا می شود.

این نمایش با بازی محمدرضا نجفی به صحنه می رود.

نمایش نامبرده هر روز ساعت ۱۸ به مدت ۶۵ دقیقه در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می رود.