به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این یادداشت آمده است: « برای کوچ مادر دارینوش (معظمی) که در نوروز ۱۳۹۲ رفت. می نویسم. اگرچه سخت، اگرچه دیر، اگرچه دستم نمی رود. اگرچه دلم خوش نیست. اما… حرمت نان و نمک مرا واداشت که از عشق بنویسم و از خانه ای بگویم که مریمی های پرپرش عطر کسی را دارد، که اکنون نیست… که نامش از ازل تا ابد مادر بود. مادر به دنیا آمد و مادرانه نیز رفت. بنا دارم از مادر « دارینوش» … از مادر « بابایی» بگویم که در نوروز امسال بسیار آرام و دلپذیر رفت، از مادر بنویسم که به خواب ستاره رفت و به رویایی درآمد که رشک هر انسان وارسته بود.

هشتم فروردین ماه سال ۱۳۹۲ خورشیدی ساعت هفت ونیم صبح مادر دارینوش رفت. بی هیاهو و هیابانگ! آرام چون حریر رویایی خواب… بی صدا چون فریادی نشسته در گلو… ! آرامش مادر، رویای آسمانی زمین بود. رخسار چون ماه اش، با آن گونه های برآمده گویی خورشیدی بود که از پس ابر لبخند می زد. نگاه مهربان و سرشار از هستی اش مرا به شوق وامی داشت که همیشه و همواره چهارزانو روبرویش بنشینم و بگویم… سلام مادر! سلام بی تابی دریا! … سلام آبی تر از آسمان! سلام مادرشوق… اشک و لبخند! مادرچشم روشنی… مادر ستاره ستاره… دریا! مادر نان و عشق و سفره، سلام مادر بی قرار من و ما! یادم هست… آن روز صبح جمعه تابستانی، بی تاب رفتن خسرو (شکیبایی) بودی… مرا به نام کوچک خواندی که… آپرویز! … خسرو! جان عزیز عشق است. برادری کن و رفاقت! … خسرو آبروی بزرگ ماست. با جلال و ابهت به خاکش بسپار! گفتم: چشم مادر… خسرو خانزاد این دل است.

گفتی چشمت روشن! … توهم در دل ماخانه داری آپرویز!

قربان آن آ (آقا) پرویز گفتنت… مادر! انجام وظیفه کردیم همیشه کلام مادر را مهر دل و مهر حق می دانستم و می دانم… هنوز! … مادر! شما به ما آموختی که راه با رفیق خوش است. می گفتی رفیق راه هم باشید و همسایه دیوار به دیوار دل، دلی جانثار ستاره باشد، دلی که برای عشق می تپید… ! مادر… اکنون و اینجا گستاخی من را ببخش! چرا که نیستی و من رو بروی هرچه دیوار… هرچه بی تاب… چشم در چشم آسمان خاکستری… هرچیز بی صدا… هرچند خاموش… فریاد می زنم: خداحافظ مادر! خداحافظ… مادر! »

به گزارش ایسنا، آلبوم های « بی بی جان» (رسول نجفیان) ، « عشق است» و « دوستت دارم» (ناصرعبدالهی) ، « بابایی» (بیژن مفید) و سلام خداحافظ (حسین پناهی) از جمله فعالیت های پرویز پرستویی با « دارینوش» است که اجرای دکلمه اشعار آن را بر عهده داشته است.