به گزارش پارس ، به نقل ازفارس از صومعه سرا، مرتضی عظیمی عصر امروز در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به وظایف خطیر رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در ایام نوروز، اظهار کرد: رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی مسافر و کالای صومعه سرا در ایام نوروز وظایف خود را با موفقیت انجام دادند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسافران نوروزی سفر خود را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سپری کرده اند، تصریح کرد: این امر به ویژه در شهرهای غربی گیلان مشهود بود.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان به وضعیت حمل و نقل عمومی و برون شهری مسافر و کالا در صومعه سرا اشاره کرد و ادامه داد: در صومعه سرا بالغ بر پنج شرکت حمل و نقل مسافری و سه شرکت حمل و نقل کالای برون شهری دایر و فعال است.

وی تعداد رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر در صومعه سرا را ۵۰۰ راننده عنوان کرد و افزود: این رانندگان در ساعات شبانه روز از ایام نوروز مشغول خدمات رسانی به مسافران بودند.

عظیمی با بیان اینکه جابه جایی کالا و مسافر از یک نقطه به دیگر نقاط کشور از عمده ترین وظایف بخش حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: حدود ۳۰۵ دستگاه اتوبوس در تعطیلات نوروزی برای جابه جایی مسافران در صومعه سرا فعال بودند.

وی با بیان اینکه تمام وسایل نقلیه عمومی مسافری برون شهری صومعه سرا نوسازی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ دستگاه از این وسایل نقلیه پلاک عمومی نوسازی و به ناوگان حمل و نقلی صومعه سرا اضافه شد.

مدیر پایانه حمل و نقل غرب گیلان به میزان جابه جایی مسافران نوروزی در صومعه سرا اشاره کرد و متذکر شد: در نوروز امسال بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ نفر مسافر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی در صومعه سرا جابه جا شدند.

وی با تصریح بر اینکه نظارت بر عملکرد وسایل نقلیه عمومی در ایام نوروز به صورت ویژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کنترل بر قیمت، میزان خدمات رسانی و برخورد با مسافران از جمله مباحث مهم در این نظارت و بازرسی ها بود.

عظیمی از توقیف یک دستگاه اتوبوس در ایام نوروز به دلیل اخذ کرایه بیشتر از قیمت مصوب در صومعه سرا خبر داد.

وی اذعان کرد: این وسیله نقلیه عمومی به مدت سه روز با حکم تعزیرات حکومتی در ایام نوروز ممنوع از فعالیت شد.