حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام تبدیل شفق به مرکز نگهداری مردان، افزود: هم اکنون هیچ زن معتاد متجاهری در شفق نیست و تاکنون ٤٠٠ نفر از معتادان مرد، به این مرکز منتقل شده اند.

وی با اشاره به این که در واقع ١٥٠ نفر از خانم هایی که در این مرکز بودند متاسفانه با تدابیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، در معرض درمان با متادون قرار گرفته بودند، تصریح کرد: در حال حاضر این خانم ها به دو کمپی که بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده با هزینه شهرداری تهران، انتقال داده شده اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر عدم امکان توزیع متادون در بهاران و ضرورت ترک متادون افزود: انتقال به این دو کمپ، برای ترک اعتیاد خانم ها از متادون بوده است چرا که برای انتقال به مراکز بهاران باید به هیچ گونه موادی اعتیاد نداشته باشند.

وی با اعلام به این که این مددجویان بعد از بهبود به مراکز بهاران انتقال می یابند، گفت: در مراکز بهاران با امکانات موجود، توانمند سازی روحی و روانی بر روی آن ها صورت می گیرد.

امرودی با اشاره به انتقال مددجویان رهایی یافته از اعتیاد با متادون به دو کمپ، گفت: این افراد برای ترک متادون به کمپ منتقل می شوند که هزینه یک دوره ترک متادون را شهرداری تهران بر عهده گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، با بیان اینکه این کمپ برای ترک متادون مددجویان شفق اجاره شده است؛ هزینه نگهداری هر نفر در کمپ را  400 هزار تومان اعلام کرد.