سکینه مطیرزاده درباره خرما اظهار داشت: خرما از نظر پزشکی ماده غذایی بسیار باارزش است و نیز دین مبین اسلام خرما را از مهمترین و بهترین میوه‌ها یاد می‌شود.

به گفته وی خرما میوه‌ای است بهشتی و بسیار مقوی که مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، ویتامین a و b است. تحقیقات درباره خرما نشان داده است که این میوه بهشتی می‌تواند از بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان کولون و معده پیشگیری می‌کند.

این کارشناس بهداشت عمومی افزود: جدیدترین تحقیقات علمی بیانگر موثر بودن خرما در رفع خشونت افراد و مایه آرامش روحی آنهاست.

وی ادامه داد: پژوهشگران می‌گویند خوردن خرما به تنهایی یا یا همراه لبنیات از جمله شیر برای کوفتگی و خستگی مفرط ناشی از روزه داری یا فعالیت‌های سنگین بسیار سنگین است.

مطیرزاده بیان داشت: در بعضی از کتب طب سنتی از خرما به عنوان خونساز یاد می‌شود که برای افراد ضعیف مفید است. وجود مقادیر زیاد بتاکاروتن, منیزیم و آهن در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عفونت‌ها مفید است.

این کارشناس بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: خاصیت دیگر خرما خنثی کردن اسید معده است و باید تاکید کرد که خرما برای افراد سالمند و کودکان بسیار مفید است.