به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۵: ۴۵ روز چهارشنبه به سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه ۱۵ و ۲۴ را به همراه گروه نجات ۶ به محل حادثه واقع در افسریه خیابان چهلم اعزام کرد.

وی اضافه کرد: آتش نشانان پس از حضور در محل، متوجه شدند که در ضلع شرقی یک قطعه زمین در حال گودبرداری به مساحت ۱۲۰ مترمربع، ساختمان سه طبقه مسکونی قرار دارد که نیمی از آن تخریب شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه سه خانواده در طبقات این ساختمان مسکونی زندگی می کردند، به ایسنا گفت: خوشبختانه در جریان وقوع حادثه، دو خانواده در ساختمان حضور نداشته و تنها یک مرد به همراه پسر خردسالش در ساختمان حاضر بودند که آسیبی نیز به آنان وارد نشد.

ملکی با اشاره به اقدامات آتش نشانان در محل، اظهار کرد: عوامل آتش نشانی پس از اطمینان از عدم وجود ساکنان ساختمان در زیر آوار و ایمن سازی محل، در ساعت ۱۷ به عملیات خود خاتمه داده و محل حادثه را به عوامل شهرداری تحویل دادند.

وی علت ریزش این ساختمان سه طبقه مسکونی را گودبرداری غیراصولی در زمین مجاور آن اعلام کرد و گفت: هفته گذشته کارشناسان سازمان آتش نشانی با حضور در این محل، نسبت به ناایمن بودن محل در حال گودبرداری، توصیه ها و هشدارهای لازم را به شکل مطلوب به مالک و پیمانکار اعلام کرده بود.