به گزارش پارس ، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز چهارشنبه در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: بر این اساس در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان این مناطق صاف تا نیمه ابری، همراه با وزش باد ملایم و مه غلیظ صبحگاهی، شنبه نیمه ابری همراه با وزش باد از اواخر وقت با افزایش ابر، یکشنبه نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق، دوشنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد و مه رقیق صبحگاهی و سه شنبه صاف تا نیمه ابری گاهی با وزش باد و مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

وی به نقشه های پیش یابی هواشناسی اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه علاوه بر مناطقی از شمال غرب، دامنه های البرز، دامنه های مرکزی و شمالی زاگرس، سواحل دریای خزر و مرکز کشور، در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز جمعه نیز در مناطقی از نوار شرقی کشور و همچنین شمال غرب کشور بارش پراکنده باران پیش بینی شده است و گرد و غباری که از روز چهارشنبه استان های غربی را فرا گرفته است، در روز پنجشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در روز شنبه سامانه بارشی نسبتا فعالی از غرب وارد کشور خواهد شد که این امر موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان های غربی به تدریج نواحی مرکزی و دامنه های البرز و در روز یکشنبه در شمال شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای پایتخت اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه کاهش به ۱۳ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت کمی ابری گاهی با وزش باد در بعد از ظهر با افزایش ابر پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید.