خاورمیانه پیشرفته ترین پارک برفی را در دوحه باز می کند. 

طرفداران فیلم "Hunger Games" می توانند جای پای بازیگر این فیلم در دوبی قدم بگذارند. 
و یک مدل از کشتی نوح در اندازه واقعی در آمریکا (کنتاکی) ساخته خواهد شد که بزرگترین سازه چوبی زمین خواهد بود. 
با ما همراه باشید تا هیجان انگیز ترین جاذبه های سال 2016 را به شما معرفی کنیم.

پارک دیزنی شانگهای

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

با افتتاح پارک دیزنی شانگهای در روز 16 ژوئن 2016، والت دیزنی و شخصیت های محبوبش برای اولین بار وارد خاک چین می شوند. 
این پارک 5.4 میلیارد دلاری بعضی از تم های همیشگی مانند Tomorrowland و Fantasyland را به همراه بعضی تم های جدید از جمله حفره طلا (Treasure Cove) و باغ های تخیل (Gardens of Imagination) را در خود جمع خواهد کرد. 
حفره طلا از فیلم دزدان دریایی کارائیب الهام می گیرد و باغ تخیل مرکز پارک خواهد بود که هفت باغ چینی را شامل می شود که بر اساس طالع بینی چینی هستند – و البته همه شخصیت هایی هستند که توسط دیزنی و پیکسار به تصویر کشیده شده اند. 
بیش از یک دهه از افتتاح یک پارک جدید دیزنی می گذرد و پارک شانگهای در انتظار استقبال فوق العاده بین 10 میلیون تا 15 میلیون بازدید کننده فقط در سال اول است.

پارک ها و اقامتگاه های دوبی

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

قلب یک صحرای سوزان نمی تواند موقعیت مناسبی برای یک مجموعه پارک با مساحت 2.3 میلیون متر مربع باشد. ولی این دقیقا چیزی است که امارات متحده عربی برای مجموعه " پارک ها و اقامتگاه های دوبی" در نظر گرفته است که جاذبه های آن بر اساس تمی از فیلم هاست که همراه با باد کولر به نمایش در می آید.
این جاذبه 2.8 میلیارد دلاری در اکتبر 2016 به همراه یک پارک آبی، فروشگاه لگو (Lego)، تم فیلم های پر فروش بالیوود و هالیوود مثل شرک و "Hunger Games" افتتاح خواهد شد. 
همچنین قسمتی به نام ریورلند دوبی بازدیدکنندگان را به سفری از دیدنی های مختلف از جمله "دهکده ای فرانسوی در قرن هفدهم" و "آمریکا در 1950" می برد. 
اقامتگاه خانوادگی با تم پلی نزی در هتل Lapita Autograph Collection این ماجراجویی را تکمیل می کند. 
سازندگان این مجموعه باور دارند 6.7 میلیون بازدیدکننده در سال اول از بیش از 100 جاذبه آن دیدن خواهند کرد.

موزه فوتبال فیفا (زوریخ، سوئیس)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

بعد از سالی سرشار از اتهامات، فیفا ممکن است نامی آلوده به نظر برسد اما طرفداران پر و پا قرص فوتبال حتما پس از افتتاح موزه جهانی فوتبال فیفا در اوایل سال 2016، خود را به آن خواهند رساند. 
این مجموعه 177 میلیون دلاری میزبان بیش از 1000 نمایشگاه منحصر به فرد ورزشی به علاوه بزرگترین گردآوری کتاب های فوتبال است. 
اما اگر به دنبال یک بررسی منظم از تاریخ فوتبال هستید، اینجا نیست. محل برگزاری "جهان چند رسانه های تجربه ها" شامل یک ماشین پینبال خیلی بزرگ و یک سینماست که فضای استادیوم را بازسازی می کند. 
در قلب موزه چیزی است که کارگردان این موزه دیوید اوسیل آن را "مونا لیزای ما" می نامد : جام قهرمانی جام جهانی فوتبال.

موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو (SFMOMA)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

این موزه که 1500 متر مربع از موزه هنرهای مدرن مانهاتان بزرگتر است، بعد از افتتاح در ماه می 2016، بزرگترین موزه هنر در آمریکا خواهد بود. 
شرکت اسنوهتا (Snohetta) برای این طراحی قابل توجه از اسکله سانفرانسیسکو و مه همیشه حاضر این شهر الهام رفته است. 
این مجموعه 10 طبقه میزبان بزرگترین "مرکز عکاسی – Center for Photography" و 260 اثر از کلکسیون فیشر خواهد بود و بیش از 600 اثر هنری به آن اهداء خواهد شد. 
برای افراد زیر 18 سال ورودی رایگان است و 4000 مترمربع فضای رایگان برای دیگران وجود دارد تا موزه را به یک فضای هنری زنده برای کالیفرنیای شمالی تبدیل کند.

تصادف کشتی (ایالت کنتاکی آمریکا)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

اگر شرکت در یک فاجعه شبیه شازی شده از انجیل برای شما یک سفر ایده آل است، پس تصادف کشتی در کنتاکی شمالی مقصد شماست. 
این پارک ، که تبلیغی برای فلسفه آفرینش است، در هفتم جولای با یک مدل سازی از کشتی نوح در اندازه واقعی افتتاح می شود که بزرگترین سازه چوبی جهان است. 
سازندگان کشتی، انجمن Answers in Genesis، امیدوارند که هزینه 92 میلیون دلاری این سازه را با جذب حدود 1.6 میلیون بازدیدکننده در سال اول جبران کنند. 
این سازمان بنیادگرا ( که اعتقاد دارد خدا زمین را در 6 روز و 6000 سال پیش آفرید) بلیت ها مشترکا برای موزه خلقت نیز به فروش می رساند با این امید که کنتاکی به یک قطب مذهبی تبدیل شود.

شهر فستیوال دوحه (قطر)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

اگر آن را مگامال بنامیم، به خوبی زرق و رق شهر فستیوال دوحه را نشان نمی دهد. این شهر کوچک با 24 میلیون متر مربع از فضای قابل اجاره، 550 مغازه، 100 کافه و رستوران، یک هتل و مرکز همایش و دو بخش سرگرمی را دارا می باشد. 
همچنین یک شهر بازی روباز و یک پارک برفی سرپوشیده برای اسکی و سورتمه وجود دارد. 
این مجموعه چند-منظوره که در سپتامبر 2016 افتتاح می شود، بخشی از برنامه های بلند مدت قطر برای جان دادن به امکانات توریستی قبل از جام جهانی 2022 است.

بندرگاه زنده دارلینگ (سیدنی استرالیا)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

بندرگاه دارلینگ سیدنی در حال بازسازی است و چهره جدید خود را در دسامبر 2016 با افتتاح بندرگاه زنده دارلینگ نشان می دهد. 
این بازسازی گسترده، بزرگترین تسهیلات نمایشی و گردهمایی استرالیا را برای استرالیا و برای سیدنی بزرگترین محل برگزاری فرش قرمز را به ارمغان می آورد. 
همچنین بزرگترین هتل لوکس شهر و یک دهکده پر جنب و جوش به نام میدان دارلینگ با مغازه ها، اماکن مسکونی و کافه ها در این مجموعه وجود دارد.

موزه فلسطینی (کرانه باختری)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

این مجموعه 30 میلیون دلاری به نام موزه فلسطینی بر روی یک تپه در کرانه باختری در شمال اورشلیم قرار گرفته است. 
گل سرسبد پروژه، شرکت Welfare Association، یک سازمان غیر انتفاعی است که به فعالیت های بشر دوستانه در قلمرو فلسطینی می پردازد. این موسسه با 40000 متر مربع، بزرگترین در نوع خود می باشد که به فرهنگ و هنر فلسطینی اهدا شده است. 
هدف آن ایجاد " یک ارتباط بین فلسطینی ها در فلسطین قدیم و آنهایی است که در پراکندگی زندگی می کنند.". با نمایش هایی مانند Never-Part که بیشینه های شخصی فلسطینیان با اشیائیست که هرگز نمی توانستند از آنها دور باشند. 
مراسم افتتاحیه در یک روز سمبلیک برنامه ریزی شده است: 15 می یا روز فاجعه، که صدها هزار فلسطینی در جنگی که اسرائیل را در سال 1948 به وجود آورد آواره شدند.

لوور ابوظبی (امارات متحده عربی)

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

جاذبه های دیدنی 2016

این مجموعه برای امارات ثروتمند 525 میلیون دلار فقط برای نام لوور، و 747 میلیون دلار دیگر برای آثار هنری و مشاوره های مدیریتی خرج برداشته است. 
بازدیدکنندان کنجکاو بالاخره می توانند این موزه شگفت انگیز را پس از افتتاح آن در اواخر 2016، بعد از پنج سال ساخت و ساز ببینند. 
در داخل ساختار گنبدی موزه، که توسط جین نوول طراحی شده، حدود 6000 متر مربع فضای ثابت و 2000 متر مربع فضای جانبی برای نمایشگاه های موقت در نظر گرفته شده است. 
استادان عرب در کنار هنرمندان اروپایی مانند ون گوگ، مونه و داوینچی قرار می گیرند.